ניסו לחסל עדת תביעה ביחד עם ילדיה הקטנים

"מדובר בהתנהגות שיש בה חציית קו אדום, אפילו בקרב העולם העברייני", כך נכתב בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהגישה פרקליטות תל אביב
אייל חן |

נכתב מכתב בקשה למעצר ביחד עם כתב אישום נגד פאדי עדס וזאהר ביאדסה בשנות ה-20 לחייהם מיפו, בגין ניסיון רצח בפיצוץ מטען חבלה של עדת תביעה מרכזית בתיק רצח. ברכב שהו עימה באותו זמן, שני ילדיה הקטנים, אמה ואדם נוסף.

בחודש מרץ השנה, הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד שלושה אחים, אחמד, עודאי וג׳מיל עדס, שהואשמו במעורבות ברצח אשרף אבו קעוד, אב לחמישה, שנורה מטווח קצר ברחוב יפת ביפו ומותו נקבע לאחר הירי. בין העדים בתיק הרצח, הייתה גם עדת תביעה, אשר עתידה הייתה להעיד נגד הנאשמים במשפט המתנהל נגדם בבית המשפט המחוזי בת״א.

בשל עדותה במשפט, פאדי עדס וזאהר ביאדסה החליטו לרצוח את העדה במטרה למנוע את עדותה בביהמ"ש בתיק הרצח. השניים החליטו להניח מטעני חבלה ברכבה.
אחרי העדה התנהל מעקב והצמידו לרכבה מכשיר עיקוב ועקבו אחריה באמצעותו באופן שאפשר להם לאתר את כתובת ביתה. לפני חודשיים הצמיד כאשר רכבה של העדה עמד ליד ביתה, הצמיד זאהר מכשיר עיקוב נוסף, לאחר שהקודם הפסיק לפעול, אך הפעם אל המכשיר הוצמד גם מטען חבלה מאולתר. מאוחר יותר הונח מטען חבלה נוסף ברכבה של העדה.

העדה שלא חשדה בכלום יצאה מביתה ונסעה ברכבה יחד עם אימה הנכה, שני ילדיה בני הארבע והשנתיים ואדם נוסף. במהלך נסיעתה, נסעו הנאשמים ברכב במסלול נסיעתה כשהם במרחק מספר דקות מאחוריה. במהלך הנסיעה צמצמו הנאשמים את המרחק בינם לבין העדה ונוסעי הרכב, באופן שהיו במרחק של כ-7 שניות מאחוריה. סמוך לצומת מחנה 80 הפעילו הנאשמים את מטעני החבלה כשהם מאחורי רכבה של העדה באופן שמטען החבלה התפוצץ. רק במזל העדה וילדיה נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.
לרכב עצמו נגרם נזק כבד בחלקו הקדמי הקורות התעוותו וחלקו הקדמי והחיצוני של מכסה המנוע נהדפו למרחק של כ-50 מטרים, המנוע נהדף למרחק של כ- 7 מטרים ואותרו פגיעות רסס וסימני פיח על גבי רכבים, שהיו סמוכים לחזית הרכב בזמן הפיצוץ.

הבוקר כאמור הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, בה כתבה עו"ד שלי קוטין: "כפי שעולה מחומר הראיות, הנאשמים יחד עם אחרים, הגו תוכנית עבריינית יסודית, מורכבת, מתוחכמת ואכזרית לגרום למותה של א.א. וזאת אך ורק בשל היותה עדת תביעה מרכזית בהליך פלילי המתנהל נגד שלושת אחיו של הנאשם ובכך לסכל את בירור האמת בתיק רצח. המשיבים הפעילו מטען שבכוחו להמית, לאור יום, בצומת דרכים מרכזי עמוס בכלי רכב ואך באורח נס לא נגרמו אבדות רבות בנפש. נחישותם הרבה של הנאשמים לגרום למותה של א.א. הניעה אותם להפעיל את מטעני החבלה גם כשהם יודעים כי עימה ברכב נוסעים נוספים, לרבות שני ילדיה הרכים בשנים, התנהגות שיש בה חציית קו אדום, אפילו בקרב העולם העברייני".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות