נדחה ערעור נעמה יששכר על העונש שנקצב לה

בית המשפט המחוזי במוסקבה דחה היום (חמישי) את ערעורה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שהורשעה בהברחת סמים וחוללה סערה. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם אמה של נעמה יששכר בטלפון ואמר לה: "חרף האכזבה מהחלטת בית המשפט – אני לא מוותר. אמשיך לפעול בכל דרך כדי להשיב את נעמה הביתה".
אייל חן |
Naama Issachar, an Israeli woman imprisoned in Russia for drug offenses
בית המשפט המחוזי במוסקבה דחה היום (חמישי) את ערעורה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית שהורשעה בהברחת סמים וחוללה סערה. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם אמה של נעמה יששכר בטלפון ואמר לה: "חרף האכזבה מהחלטת בית המשפט – אני לא מוותר. אמשיך לפעול בכל דרך כדי להשיב את נעמה הביתה".

למרות כמות הסמים הקטנה, בית משפט ברוסיה גזר עליה שבע וחצי שנות מאסר. הדיון בערעור היה אמור כבר להתקיים בשבוע שעבר, אולם יששכר, הצעירה הישראלית השתתפה בדיון באמצעות שיחת וידאו מבית הכלא וטענה כי דרך שיחת הוידאו היא לא תצליח להעביר את הטיעונים שלה וביקשה להיות נוכחת בדיון. בית המשפט במוסקבה קיבל את בקשתה ודחה את הדיון בשבוע ימים להיום.

לפני הדיון, אמרה יפה יששכר, אמא של נעמה, כי היא עדיין אופטימית שנעמה תשתחרר עוד היום מהכלא. "אני מאמינה שנעמה תשתחרר כבר היום בתום הדיון", אמרה יפה יששכר והוסיפה: "אני מקווה שהשופטים שיוציאו את הצדק לאור ונחגוג את חנוכה יחד ונדליק נר ראשון בארץ".

בתחילת הדיון לאחר הקראת ההרשעה של יששכר על ידי השופטת, אמרה נעמה יששכר לבית המשפט מול שלושת שופטים, ביניהם שתי שופטות, כי היא לא ידעה שחתמה על מסמך הודאה, כי היא לא הבינה את מה שהיה כתוב במסמך עוד טענה נעמה כי שוטר רוסי הכריח אותה לעבור את הגבול באופן יזום, וכי היא ראתה את הסם בפעם הראשונה שהשוטר הוציא את זה מהתיק שלה.

עורכי דינה של יששכר אמרו בדיון, כי היא לא קנתה את הסם ולא הייתה מודעת לקיומו בתיק שלה, לטענתם היא הייתה בשטח ניטרלי לכן החיפוש נעשה שלא כדין תוך הפרות בוטות והמסמכים עליהם חתמה הם בניגוד לסדר הדין הפלילי הרוסי ולכן מבקשים למחוק את כל הראיות שנאספו בתיק. עוד הוסיפו עורכי הדין כי אין סמכות לבית המשפט ברוסיה לשפוט אותה, שכן היא לא עברה שום עבירה פלילית בשטחה של רוסיה והיא לא החזיקה ולא הבריחה את הסמים לרוסיה. העונש הכבד שהיא קיבלה, כך על פי הסניגורים, לא רק שהוא לא מידתי לדבריהם אלא גם אין לו מקום. עורכי הדין ביקשו מבית המשפט לזכות אותה ולשחררה לאלתר מהכלא.

כזכור, בתחילת השבוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס לסוגייה של יששכר בכנס בחירות ואמר שהוא יביא אותה הביתה ואתמול כבר הבהירו גורמים בקרבתו של נתניהו כי הוא התכוון לומר שהוא מחויב להחזיר את נעמה יששכר הביתה, אבל זה ייקח עוד זמן. "מתנהלים מגעים בנושא וראש הממשלה לא מרפה ומחויב לכך", מסרו הגורמים בסביבתו של נתניהו.

עו"ד ניר יסלוביץ

 

תגובת יו"ר ועדת הסגרות בלשכת עורכי הדין (יו"ר משותף), עו"ד ניר יסלוביץ לדחיית הערעור של נעמה יששכר ברוסיה: "מאחר שאין חולק שההליך הפלילי שהתנהל נגד נעמה, היה הליך שהתאפיין בחוסר הוגנות משווע, וממנו עלה כי מדובר במעין נקמה על ההאקר הרוסי ונוכחותו בישראל, כעת יש לייצר מהלך יצירתי בדמות פניה מהירה לבית הדין הבינלאומי לזכויות אדם בשטרסבורג, בטענה כי נעמה יששכר לא זכתה להליך הוגן ברוסיה, וכי שימשה כקלף מיקוח בידי השלטונות הרוסיים על מנת להפעיל לחץ על ממשלת ישראל במטרה להסגיר את ההאקר לרוסיה. לא יעלה על הדעת כי נעמה תשמש פיון במשחק השח הבינלאומי, על פשע כמו של נעמה הפסיקה גם ברוסיה מדברת על גירוש וקנס במקרה החמור ביותר, ואלמלא האינטרסים הבינלאומיים של רוסיה ומשחקי כיפוף הידיים ההדדיים של ראשי המדינות הם שהפכו אותה לאסירה של תככים ואגו." לסיכום מוסיף עו"ד יסלוביץ "מן הראוי שבשעה קשה זו למשפחת יששכר, לא יזנקו פוליטיקאים ישראלים מול מיקרופונים פתוחים ויבטיחו הבטחות שווא או ייצרו התגרות בממשל הרוסי רק כדי ליהנות ממספר שניות תהילה, הפתרון היה וימשיך להיות משפטי גרידא ועליו להתנהל בזירה המשפטית הבינלאומית בלבד."

האמור נכתב על דעתו של עו"ד יסלוביץ בלבד ואינו משקף את עמדת לשכת עורכי הדין

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות