המדינה מבקשת להסגיר לארצות הברית צעיר ישראלי שניהל שם עסק למכונות מזל

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה היום עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים להכריז על אוראל גוהר, בן 29 מתל אביב, בעל מעמד של תושבות קבע בארה"ב, בר-הסגרה לארה"ב, לצורך העמדתו לדין שם בעבירות ניהול עסק בלתי חוקי להימורים, קשירת קשר להלבנת הון ואי התייצבות לדיון.
אייל חן |
מכונות הימורים

על פי בקשת ההסגרה שהגישו הרשויות האמריקאיות לישראל, בתקופה שבין במשך כשנתיים בין השנים 2015 – 2017 אוראל גוהר, ניהל עם אחיו יניב ושותפים נוספים, עסק להימורים בלתי חוקיים בצפון מדינת קליפורניה. שני האחים שלטו ב-500 מכונות מזל אלקטרוניות אותן התקינו בבתי עסק בצפון קליפורניה, בין סקרמנטו לאזור מפרץ מקסיקו. מכונות המזל מוקמו בתחנות דלק, מכולות, חנויות למוצרי עישון וממכר אלכוהול כאשר כל מכונה ייצרה לאחים בממוצע הכנסה של אלפיים דולר ביום. על פי הרשויות בארצות הברית את הרווחים, בסדר גודל של מאות אלפי דולרים, הלבינו האחים גוהר ושותפיהם בשלל דרכים, בין השאר הם המירו את הכסף המזומן בהמחאות והעברות בנקאיות במערכת המדווחת, זאת בסיוע ישראלים אחרים שניהלו עסקים בשחור. שני האחים שילמו על פי החשד במזומנים את השכר של עובדים לא חוקיים בעסק של ישראלי שהחזיר ליניב בהעברות עבור שירותים ודמי שכירות סך של מעל חצי מיליון דולר.

שני האחים גוהר, נעצרו בגין החשדות לביצוע העבירות, על ידי הרשויות בארצות הברית לפני כשנתיים ובהמשך הועמדו לדין. השניים נעצרו לאחר שבעל עסק למוצרי עישון בסקרמנטו היה בעצם סוכן סמוי שנפגש עם האחים והפליל אותם כאשר הם שוחחו עימו בין השאר על הצבת מכונת מזל בעסק שלו. לאחר הגשת כתב האישום נגדם, שני האחים שוחררו בערבות ואז התברר כי הם לא חיכו למשפטם בארצות הברית ונמלטו למקסיקו, שם הצליחו להשיג דרכונים ישראלים חדשים ומשם המשיכו לישראל.

לאחר שנודע לרשויות המשפטיות בארצות הברית כי שני האחים בישראל, הם הגישו בקשות הסגרה בעניין שני האחים. בעקבות זאת, המשטרה הצליחה לפני חמישה חודשים לאתר את יניב גוהר, והוא נעצר לצרכי הליך ההסגרה בעניינו. לאחר המעצר, יניב גוהר, הודיע כי הוא מוותר על ניהול הליך הסגרה והוא ביקש לחזור לארצות הברית מרצונו. בהתאם להוראות חוק ההסגרה בנדון, הוחזר יניב לארה"ב ביום בסוף חודש יולי השנה בעודו במשמורת.
האח השני, אוראל גוהר, הצליח להתחמק מהרשויות, עד שאתמול, הוא אותר אוראל על ידי המשטרה בתל אביב ונעצר לשם הליכי ההסגרה בעניינו. האחים יניב ואוראל גדלו במשפחה מוכרת בכפר שלם ושכונת התקווה, כאשר אחד מהאחים שלהם, יהודה, נחשב לקמע הגדול של קבוצת בני יהודה, כאשר הוא מביא את התרנגולים למשחק.

 

עורך הדין בועז קניג

 

עו"ד בועז קניג המייצג את אוראל גוהר מסר "אני מאשר כי מרשי נעצר וכי הוגשה בקשת הסגרה בעניינו מארה״ב. בדומה לאחיו שהסגרתו נעשתה לפני כחצי שנה, כך גם בעניינו של אוראל, אוראל מסכים להסגרתו לארה״ב, שם הוא ירצה עונש מאסר של כ 20-24 חודשים שלאחריו הוא ימשיך את חייו באופן רגיל."

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות