מחפשים עבודה? אלה הזכויות וההטבות שמגיעות לכם מדריך מצולם

מחפשי עבודה – בין אם אתם חיילים משוחררים, מקבלים דמי אבטלה או סתם נמצאים "בין עבודות", רצוי שתכירו את הזכויות וההטבות המרכזיות שמגיעות לכם
עו"ד ריבי טל ישינסקי |
עו"ד ריבי טל ישינסקי

 

  1. שירות התעסוקה עורך סדנאות חינמיות שיעזרו לכם להבין הכישורים שלכם ויסייעו לכם להתגבר על קשיים שמעכבים אתכם במציאת עבודה.
  2. ​​​​​​​​דרך שירות התעסוקה אתם זכאים גם לייעוץ קריירה חינמי, על ידי מומחים מתחום התעסוקה. הייעוץ יעזור לכם לגבש החלטות שנוגעות לתעסוקה שלכם, בהתאם לצרכים שלכם.
  3. אדם שזכאי לדמי אבטלה ורשום בלשכת התעסוקה, והסכים לעבוד בעבודה שהשכר שלה נמוך מגובה האבטלה שמגיעה לו – יהיה זכאי בתנאים מסוימים למענק כספי, למשך עד 100 ימים.
  4. חיילים משוחררים שעבדו במקום עבודה באופן קבוע, או לפחות חצי שנה – והפסיקו לעבוד שם בגלל הגיוס – זכאים לחזור לעבוד באותו מקום אחרי השחרור מהצבא, ובאותם תנאים ככל שניתן. אחד התנאים לכך, שלא פוטרו מעבודה זו לפני הגיוס.
  5. אם ניגשתם לראיון עבודה ולא התקבלתם, חלה חובה על המעסיק ליידע אתכם שלא קיבלתם את העבודה, בתוך שבועיים מהיום שבו אדם אחר קיבל אותה. חובה זו חלה על כל מי שמעסיק יותר מ 25 עובדים, ואינה חלה על מעסיקים בתחום ההסעדה. לא התקבלתם ולא הודיעו לכם? במצבים מסוימים ניתן לתבוע פיצויים ללא הוכחת נזק בבית הדין לעבודה.
  6. אם התקבלתם לעבודה – המעסיק חייב למסור לכם הודעה בכתב בנוגע לתנאי ההעסקה שלכם, בתוך חודש מתחילת העבודה. אם אתם מתחת לגיל 18, עליו למסור לכם את ההודעה בתוך שבוע. ההודעה צריכה לכלול פרטים בסיסיים, כגון תיאור התפקיד, גובה השכר, שעות העבודה ועוד. אם כל תנאי עבודה אלו הוסדרו ביניכם בהסכם עבודה, המעסיק פטור מלמסור לכם את ההודעה.
  7. בהתאם לחוק שכר שווה לעובדת ולעובד, אם עובדת ועובד מועסקים באותו מקום עבודה ומבצעים את אותה העבודה, או עבודה שוות ערך – הם זכאים לשכר שווה. במילים אחרות, אם את, בראיון העבודה, ביקשת שכר מסוים – ולאחר שהתקבלת גילית שעובדים גברים, באותו התפקיד, מרוויחים יותר עבור אותה עבודה – את זכאית לדרוש להגדיל ולהשוות את השכר שלך לשכר שלהם.
  8. ותמיד טוב לדעת – מהן השאלות אותן אסור לשאול אתכם בראיון עבודה? כל שאלה אשר קשורה לשיקולים לא ענייניים, שנובעים מאפליה. לדוגמא: מאיזה מוצא אתה? מה העמדה הפוליטית שלך? כמה ילדים יש לך? איך תסתדרי עם הטיפול בילדים במקביל לעבודה? האם את מתכננת היריון בשנים הקרובות? חשוב לציין שיש משמעות להקשר שבו נשאלה השאלה; אם השאלה רלוונטית לאופי ומהות התפקיד, יתכן שהיא תיחשב תקינה.

https://www.facebook.com/Mishmishpaty/videos/559263631491566/

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות