גידול בתביעות לשון הרע נגד אזרחים על ידי שוטרים

בימים האחרונים פרסמנו על אזרח אשר העליב שוטרת בדף פייסבוק של נהגי משאיות וחטף תביעת לשון הרע ב-200 אלף שקלים, זה רק חלק ממגמה שהולכת וגוברת של שוטרים המגישים נגד אזרחים תביעות לשון הרע לאחר שאלה עשו להם שיימינג ברשתות החברתיות. את העבודה הקשה עושה עבור השוטרים 'קצין שיימינג', אשר מנטר את אותם פוסטים מביישים.
רונן לוי |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

כיום לכל אחד ואחת מאיתנו, יש את הטלפון הנייד עם מצלמה, דבר שגורם לנו לא פעם במפגש עם אנשי החוק לשלוף את הטלפון הנייד לצלם את איש החוק בפעולה ומאוחר יותר לפרסם את אותו תיעוד ברשת ביחד עם שיימיניג לגבי אותו שוטר.

אחד המקרים שהכי זכורים היה של ליהיא גרינר, כאשר בחודש יולי השנה, שוטר תנועה עצר אותה לאחר שנתפסה משתמשת בטלפון הנייד שלה בכביש 471. גרינר טענה אז שהשתמשה בדיבורית ברכבה ובזמן שאותו שוטר רשם לה את הדו"ח גרינר העלתה סרטון לאינסטגרם, והעליבה את אותו שוטר. בין השאר אמרה: "למה שוטרים במדינה הזאת דפוקים? מאיפה הם מקבלים את ההכשרה שלהם?… אני אף פעם לא ראיתי שוטר נורמלי, הם פשוט בדיחה. זה תימני קטן שנראה כמו התחת שלי, רושם לי עכשיו דו"ח…", אמרה גרינר בסרטון והוסיפה: "אתה יכול לרשום יותר מהר? אתה איטי רצח. אלוהים. יש לאנשים חיים, לא כמוך. אני גם בפקק וגם הוא לא יודע לכתוב".
לאחר שגרינר הבינה את המהומה אשר גרם הפוסט שלה, היא פרסמה פוסט התנצלות ובו כתבה: "אני מתנצלת בפני משטרת ישראל אם פגעתי, פשוט הייתי נסערת מהמקרה ולא הייתי מודעת לכך שאסור להחזיק את הנייד". למרות זאת גרינר נחקר בגין העלבת עובד ציבור והתיק הפלילי שלה נסגר בהסדר, אולם השוטר הגיש נגדה תביעת לשון הרע בסך רבע מיליון שקל, על אותו פוסט.

גם צלם עיתונות ותיק קיבל תביעה משוטרים לאחר שהעלה פוסט לפייסבוק עם תמונה שלהם ולטענתם כתב נגדם פוסט משפיל, אותו צלם התנצל ומחק את הפוסט אך עדיין השוטרים עמדו על הגשת התביעה.

במשטרה לא הכחישו כי הם מנטרים את ההודעות, מאחר ולטענתם לעיתים קרובות מתפרסמים פוסטים מכפישים נגד השוטרים וכבר אמרו בעבר כי יש קצין שיימינג, אשר מרכז את כל הטיפול בפרסומים פוגעניים נגד השוטרים. במשטרה גם מסייעים לאותו שוטר נפגע, להסיר את אותו פוסט וכן במתן סיוע בהגשת תביעות דיבה נגד כותב הפוסט. כמובן אם מדובר במקרים קיצוניים נפתח נגד כותב הפוסט הליך פלילי בגין העלבת עובד ציבור.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות