ישראל הסגירה לארצות הברית ישראלי שזייף מדי מרחק של רכבים

היום הוסגר לארצות הברית, שמואל גאלי, בן 46 מישראל שהואשם לפני כחמש שנים ביחד עם אחיו חיים גאלי ואדם נוסף במחוז המזרחי של פנסילבניה ב-15 אישום של קשירת קשר לביצוע מרמה, זיוף של מד מרחק בכ-690 כלי רכב והלבנת הון. האחים גאלי הואשמו גם במחוז המזרחי של ניו יורק בשני אישומים של קשירת קשר להונאת דואר והלבנת הון.
נעמה כהן |
ספידומטר

על פי בקשת ההסגרה, שהוגשה על ידי המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, לבית המשפט המחוזי בירושלים, במשך חמש שנים בין החודשים החל מחודש אוקטובר 2006 בפנסילבניה ובניו יורק, עסקו שמואל ואחיו חיים בהונאה רחבת היקף, כאשר היו רוכשים כלי רכב משומשים בשם סוכנויות רכב פיקטיביות בפלורידה, מרילנד, מיזורי ובמקומות אחרים ולאחר מכן היו מזייפים את הספידומטרים של הרכבים, כך שיראה כאילו כלי הרכב גמאו מרחק קטן יותר מזה שבפועל. במקרים מסויימים האחים הפחיתו אפילו 160 אלף ק"מ ממדי המרחק של הרכבים.

לאחר שזייפו את הספידומטרים שני האחים גאלי, היו מוכרים את המכוניות במכירות פומביות ובסיומן זייפו גם נתונים שונים בשטרי הבעלות של כלי הרכב כדי לסיים את עסקת המכירה. על פי כתבי האישום שהוגשו על ידי הרשויות בניו ובפנסילבניה בארה"ב, הנזק הכולל שנגרם כתוצאה מפרשת המרמה עמד על למעלה מארבעה מיליון דולרים.

בחודש ינואר 2015, הוגשו כתבי האישום בארצות הברית, שם שהה באותה העת חיים גלי ואזרח נוסף, מקומי, שהיה קשור לזיוף ואילו שמואל גאלי, שכונה סם, היה כבר בישראל. כאשר הוגש כתב האישום בארצות הברית אמר אז עוזר בפועל של היועץ המשפטי לממשלה במשרד המשפטים בניו יורק, ג'ויס ברנדה: "קילומטראז' הוא אחד הגורמים החשובים ביותר בהחלטת הצרכן לרכוש מכונית משומשת, ייצוג שגוי של הקילומטראז' ברכב משומש גורם לצרכן לשלם במרמה יותר כסף עבור רכב עם ערך מופחת והוא גם מסתיר מידע נחוץ שישפיע על האופן בו הצרכן מתחזק ומתקן את הרכב הזה".

שמואל גאלי נעצר בישראל בחודש מאי השנה, זאת לבקשת ארה"ב, והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה להכריז עליו בר הסגרה לארה"ב. לפני כחודשיים הסכים גאלי להכרזה והיום כאמור, הוא הוסגר לארה"ב שם יעמוד לדין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות