הזדמנות אחרונה לקבל הפטר בלי להיכנס לפשיטת רגל

הארכת מועד הגשת בקשה להפטר מחובות לחייבים מוגבלים באמצעים, בקשת הפטר לחייב מוגבל באמצעים לפי הוראת השעה לחוק ההוצאה לפועל ניתן להגיש עד ליום 2 בינואר 2020.
עו"ד טל פינק |
חייבים בהוצאה לפועל - ייצוג משפטי על ידי משרד עו"ד רוני ברוש
אילוסטרציה

ההסדר שנחקק כהוראת שעה בשנת 2015 אפשר לחייבים אשר אינם מצליחים לפרוע את חובותיהם משך שנים רבות במסגרת ההוצאה לפועל, לצאת לדרך חדשה. ההסדר נקבע כפתרון ביניים, וזאת עד לכניסתו לתוקף של חוק חדלות פירעון אשר אושר לאחרונה.
המטרה עיקרית שעמדה לנגד עיניהם של מי שהובילו את התיקון לחוק הייתה לסייע לחייבים לראות את האור בקצה המנהרה לאחר שנים רבות של הליכי הוצאה לפועל מייגעים, מתישים ואף אבודים.
הליך ההפטר בהוצאה לפועל אמור להיות קצר יותר משמעותית מקבלת הפטר במסגרת פשיטת רגל.

מהם תנאי הסף לכניסה להליך הפטר בהוצל”פ?
1. חייב מוגבל באמצעים ארבע שנים ברצף לפחות– החייב הוכרז על ידי רשם הוצאה לפועל כ”חייב מוגבל באמצעים והיה במעמד זה למשך ארבע שנים לפחות לפני מועד הגשת בקשתו להפטר.
2. גובה החובות הינו עד 800,000 ₪– נדרש כי בעת הגשת הבקשה לא יעלה גובה חובותיו של החייב מעל 800,000 ₪ לרבות חובות הוצאה לפועל, חובות חיצוניים להוצאה לפועל וחובות שאינם ברי הפטר (מזונות, קנסות וכו’).
3. תשלום סדיר של צו תשלומים במשך 3 השנים האחרונות– החייב שילם את התשלומים ע”פ צו התשלומים שנקבע לו בהוצאה לפועל באופן סדיר במהלך 3 השנים שטרם מועד הגשת הבקשה. ואולם אם שוכנע הרשם שהחייב לא עמד בתנאי זה בשל הרעה של ממש במצבו הכלכלי שאינה נובעת מהתנהגות חסרת תום לב (או בשל נסיבות אחרות שיירשמו) הוא רשאי לתת צו הפטר גם אם החייב לא עומד בתנאי סף זה.
4. לא קיימת בקשה לפשיטת רגל במועד הגשת הבקשה להפטר– אין בקשה תלויה ועומדת לפשיטת רגל כנגד החייב (בין שהוא הגיש או נושה הגיש נגדו) וגם לא היה הליך פשיטת רגל, צו כינוס או הפטר במהלך חמש השנים שקדמו להגשת הבקשה להפטר.
5. אין לחייב נכסים בעלי ערך– אין לחייב נכסים בעלי ערך הניתנים לעיקול, מכירה או מימוש בדרך אחרת, למעט משכורת או הכנסה אחרת שהוא זכאי לה
המטרה המרכזית בהוראת השעה הייתה לייצר הליך נוח ונגיש אשר חייבים יכולים לפעול בו לבדם וללא ייצוג.
למה זה טוב?
בעלי חוב רבים נמצאים בהוצאה לפועל שנים ארוכות. נקבע להם צו תשלומים חודשי נמוך, שעשוי שלא להחזיר אפילו את הריבית החודשית – מה שהופך אותם לחדלי פירעון בפועל. בנוסף, הם גם מוגבלים בפעולות שונות כמו הקמת עסק, הפעלת חשבון בנק ויציאה מהארץ.
להליך "איחוד תיקים" אין למעשה תאריך סיום והוא יכול להמשך שנים רבות בעוד שלמרות שצו התשלומים משולם במלואו החובות ממשיכים לצבור ריבית, מדובר למעשה בבור ללא תחתית, רק באמצעות הליך ההפטר בהוצאה לפועל אפשר לסיים את ההליך ולראות את הסוף.
הליך ההפטר בהוצאה לפועל חוסך הלכה למעשה את התיוג של אדם כפושט רגל ואת המגבלות החלות על פושטי רגל גם לאחר קבלת ההפטר.

למה לא כולם עושים את זה?
ההליך דורש דיוק בהגשת הדו"חות והמסמכים, אשר אינם בהכרח מובנים או פשוטים לקהל הרחב
ההליך לא נחשף לציבור הרחב די הצורך מכיוון שעורכי דין רבים מעדיפים ל"שווק" דווקא פשיטות רגל

לסיכום:
הזדמנות אחרונה לחייבים להימנע מתיוג כפושטי רגל ולסיים את ההליך "איחוד התיקים" כך שתצאו לדרך חדשה עם הזדמנות אמיתית רק עד יום 2/1/2020

על מנת לממש את הזכות להצטרף למסלול הפטר מקוצר בהוצאה לפועל חשוב להתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום חדלות הפירעון ופשיטות הרגל ומומחה להליך

 

עו"ד טל פינק

 עו"ד טל פינק היא עו"ד מנוסה, עם וותק של מעל עשור, כאשר מאחוריה מאות תיקי פשיטות רגל, הסדרי חוב, והליכי הפטר בהוצאה לפועל ובבתי המשפט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות