יורים בתוך הנגמ"ש קצין בבסיס תל השומר הגיש תביעת לשון הרע נגד אזרח עובד צה"ל

קצין בדרגת סגן אלוף, המשרת בבסיס תל השומר, הגיש תביעת לשון הרע בסך רבע מיליון שקלים, נגד אזרח עובד צה"ל, זאת לאחר שזה כתב עליו פוסט מכפיש בפייסבוק אשר נועד, כך על פי הקצין, אך ורק על מנת לפגוע בשמו הטוב ובהתנהלותו כקצין בכיר.
נעמה כהן |
חיילי צה"ל אילוסטרציה

הקצין משרת כבר 24 שנים בצה"ל וכעת הוא אחראי בין השאר גם על מפקדת מחנה תל השומר לרבות אבטחת מחנה תל השומר, על פי התביעה הוחלט על הגבלת שעות פעילותו של השער הדרומי של המחנה, הממוקם בסמוך לעיר אור יהודה בקרבת היחידה בה משמש הנתבע אזרח עובד צה"ל החל משעה 22:00 בלילה ועד לשעה 5:00 בבוקר ובסופי שבוע השער סגור מיום חמישי בעשר בלילה עד יום ראשון בשעה 5 בבוקר.

מפקד היחידה שנמצא בסמוך לשער, פנה לקצין בעקבות ההחלטה על סגירת השער הדרומי של המחנה ושעות הפתיחה שנקבעו והעלה בפניו קושי הכרוך בכניסת ויציאת אזרחים עובדי צה״ל למחנה וממנו ולפנים משורת הדין הוחלט להאריך לסגור את השער בימי חול בחצות ואנשי היחידה יוכלו להיכנס לבסיס בימי שישי בין השעות 5 בבוקר עד 12 בצהריים.

על פי התביעה, למרות ההסדר, כשלושה שבועות לאחר הפגישה והסיכומים פרסם אותו אזרח עובד צה"ל, פרסום בדף שלו בפייסבוק: ״לצערי מפקד אכ״א מאפשר לקצינים בדרגות גבוהות שלא מתאים להם להיות בדרגת רב״ט לחתום קבע, יש קצינים שהם לא יעילים ועושים רק נזק בצה״ל", כתב אותו אזרח עובד צה"ל בפוסט, וציין את המקרה וחתם את הפוסט במילים: "לצערי קצין כזה לא מכבד את הדרגות שיש לו. לא מובן לי איך קיבל דרגת סא״ל, מתאים לו דרגת רס״ר בקושי… קצין ברמה כזאת צריך להוציא משורות צה״ל כמה שיותר מהר".

אותו קצין מציין בתביעה כי בשלב מסויים מחק אותו אזרח עובד צה"ל את הפוסט, אולם, מבדיקה שערך התברר כי ״צילום מסך׳ של הפוסט המשיך להתגלגל בקבוצות וואטסאפ צה״ליות עוד ימים ארוכים לאחר מחיקתו מרשת הפייסבוק. "היעלה על הדעת כי אף לאחר התגמשות שהתגלתה מצד התובע, לפנים משורת הדין ועל מנת לסייע לראשי יחידת המש״א, יפעל הנתבע באופן כה בוטה, חסר מעצורים, באמצעות המדיה והרשת החברתית פייסבוק, כאשר הוא מסתתר בפחדנותו מאחורי המקלדת באמצעותה ״סופג הדף״ כל אמירה נלוזה ושפלה שהיא, מבלי שיש לה כל בסיס עובדתי והמכפישה קהלים שלמים של קצינים בכירים בצה״ל אשר עושים עבודתם נאמנה בכל יום ביומו". כתב בין השאר הקצין בתביעה והוסיף: "יודגש, עצם העובדה שהפרסום המבזה הגיע לעיניהם של מפקדיו של התובע, ברי כי מעבר לנזק התדמיתי שנגרם לתובע עלי המדיה החברתית, עלול היה להיגרם לו גם נזק תעסוקתי חמור ביותר נוכח ההכפשות השקריות לעניין אופיו ופועלו של התובע תוך הסטה להוצאתו משורות צה״ל וכל זאת חמור עוד יותר נוכח העובדה כי התובע הינו קצין מוערך, ללא רבב, המשרת בצה״ל שנים ארוכות".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות