11 שנים אחרי כתב אישום על אונס אכזרי שבוצע באשה ברעננה

אחרי כמעט 11 שנים, הצליחו בזכות בדיקת DNA להגיש כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי מרכז, נגד תושב כפר סבא, שבעת שהיה בן 24, חטף, אנס תוך איום בנשק קר, גרם חבלה גופנית ועוד עבירות מין, באישה שהיתה אז בת 33.
אייל חן |
סליל די אן איי

רוב מבצעי מעשי האונס מוכרים לקרבן, אבל זה היה אחד ממעשי האונס האכזריים שבוצעו על ידי אדם שלא היה בינו ובין המותקפת היכרות מוקדמת. בתחילת שנת 2009 אישה בת 33, ניגשה לרכבה שחנה ברחוב דולב ברעננה. אומנם מדובר היה בשעת ערב מוקדמת, אולם הרחוב עצמו שגובל בפרדס היה ריק מאדם וברחוב לא היתה תאורה.

על פי כתב האישום, הנאשם ארב לאשה כשהוא לבוש בגדים כהים, חבוש בכובע צמר ועטה כפפות גומי על ידיו והחזיק חפץ חד, אזיקון וחומר חיטוי. האישה שנכנסה לרכב, נעלה את הדלתות אולם עוד בטרם הניעה את המכונית הגיח לעברה הנאשם, שהיה אז כבן 24, סנוור את פניה וניסה לפתוח את דלת הנהג. האישה המבוהלת החלה לצפור בצופר הרכב, אולם איש לא הגיע לעזרתה וגם את התוקף זה לא הרשים.

הצעיר ניפץ בכוח את חלון דלת הנהג, התיז על פניה של האישה חומר שגרם לה לצריבה בפנים, פתח את דלת הנהג וגרר את האישה אל מחוץ לרכב ונצמד אליה מאחורה. גם זעקותיה של האשה לא עזרו לה והתוקף הורה לה לשתוק ולא לצעוק, כפה עליה בכוח ללכת, חסם את פיה ואיים עליה באמצעות חפץ חד שהצמיד לגבה ולצווארה. משם התוקף דחק בה לעבר צידו השני של הרחוב ולתוך הפרדס, ובדרך הוא הצליח לאזור את ידה הימנית באמצעות אזיקון והמשיך להוביל אותה בכוח בפרדס, שם היא נפלה מספר פעמים על האדמה ונחבלה.

בכל אותו הזמן האישה ניסתה להתחנן על חייה בבכי וכן הציע לתוקף לקחת את תיקה אולם בצעיר שפעל לאורך כל האירוע בקור רוח ובצורה מחושבת והורה לה לשתוק בעברית ובערבית "אוסקוט" והוסיף כי "ייקח את רכבה אחר כך" ואמר "את יודעת מה אני רוצה". לאחר שהוביל את המתלוננת לעומקו של הפרדס, עצר הנאשם בסמוך לעץ, הפשיט את מכנסיה ותחתוניה וביצע בה עברות מין קשות זאת בשעה שהאישה בוכה ומתחננת כי יניח לה וכי הוא מכאיב לה.

מאוחר יותר, התיר הנאשם למתלוננת להתלבש והוביל אותה בכוח למקום אחר בעומקו של הפרדס, בעוד המתלוננת המשיכה והתחננה בפני הנאשם כי יתיר לה ללכת, באומרה לו כי לא ראתה את פניו בשום שלב, שכן היה מאחוריה, ועל אף תחנוניה המשיך הנאשם ודחף את המתלוננת עד שהגיע למקום בפרדס, שם ציווה עליה ללכת ישר בעודו נמלט לכיוון הנגדי.

מיד לאחר האירוע המתלוננת הזעיקה את חברתה והמשטרה והיא מסרה עדות מפורטת ונלקחה עוד באותו הלילה לבדיקה בחדר 4, שם נלקחו דגימות מגופה ובגדיה נשלחו למז"פ והוצאו מהם דגימות DNA של מבצע העבירה. רק בתקופה האחרונה חלה התפתחות בחקירה והגיע מידע מודיעיני על מבצע העבירה והשוטרים הצליחו להשיג דגימות DNA שלו עוד לפני מעצרו וכאשר הוברר כי הם תואמות הוחלט על מעצרו.
קרבן העבירה בתיק זה, הנה אישה בגירה שניהלה אורך חיים מלא ועצמאי עד ליום האירוע בו חרב עליה עולמה וחייה השתנו ללא היכר, ועד היום היא מתמודדת לא רק עם הקושי שבשיקום מפגיעה כה קשה אלא גם עם החשש והפחד מהתוקף.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים נכתב על ידי התובעת עו"ד יולנדה טולדנו בובליל כי קרבן העבירה בתיק זה, ניהלה עד לאותו אירוע חיים עצמאיים ואז חרב עליה עולמה וחייה השתנו ללא היכר ועד היום היא מתמודדת לא רק עם הקושי שבשיקום מפגיעה כה קשה אלא גם עם החשש והפחד מהתוקף. "היום בחלוף 10 שנים מהאירוע, נתפס המבצע לאחר חקירה מורכבת, ושחרורו כעת עלול להביא לפגיעה נפשית קשה בקרבן, שלראשונה מזה 10 שנים חדלה מלפחד מהתוקף, בידיעה כי הוא תחת משמורת חוקית ואינו מסוכן לה יותר", נכתב בבקשת המעצר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות