הסדר טיעון מקל לנאשמים במעורבות ברצח הסוכן המשטרתי

הרכב השופטים בראשותו של מנחם פינקלשטיין הרשיע את עמוס לביא (עמוס הקטן) ודוד פלוס בגין קשר לפשע ומתן אמצעים לביצוע הרצח. על פי הסדר הטיעון, על לביא ייגזרו 9 שנות מאסר בפועל ועל פילוס ייגזר עונש של 6 שנות מאסר בפועל. בנוסף, הנאשמים יפקידו פיצוי בסך 70 אלף ש"ח למשפחת המנוח.
אייל חן |
רומן אגרונוב

הסדר טיעון אושר בביהמ"ש המחוזי מרכז בתיק רצח הסוכן המשטרתי.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודו הנאשמים במסגרת הסדר טיעון, בין הנאשמים והמנוח יחסי היכרות מוקדמים. במועד הרלוונטי המנוח שימש כסוכן משטרתי. לפני האירועים המתוארים בכתב האישום קשרו הנאשמים יחד עם אחרים קשר להוביל את המנוח באמתלה כוזבת למקום מבודד בפרדס, סמוך לשכונת קריית משה, בעיר רחובות וזאת על מנת לגרום למותו. במסגרת הקשר, לפני כשנתיים וחצי, הורה לביא לאחר לקבוע עם המנוח פגישה באמתלה כוזבת לפיה עליהם לבצע עבודה יחדיו. האחר עשה כן ובגמר השיחה קבע לדבר עם המנוח בערב.

כעבור כשעתיים לערך, יצאו הנאשמים והאחר לסיור הכנת שטח בנקודת המפגש שם שוחחו אודות האפשרויות השונות להביא לפגיעה במנוח. בהמשך, במסגרת הקשר, מסרו לביא ופלוס לאחרים שזהותם אינה ידועה רכב על מנת שישמש לביצוע תכנית הקשר. לפנות ערב ביום למחרת, כך על פי כתב האישום גרמו רומן אגרונוב ואחרים שזהותם אינה ידועה למותו של המנוח.

המנוח, שימש כסוכן משטרתי אשר נשלח ליותר מ-40 משימות בין אנשי ארגון הפשיעה של האחים לביא וחשף את השתייכותם של חלק מאנשי הארגון ומנע חיסולים של ארגונו של בני שלמה. רציחתו של הסוכן המשטרתי כאשר מפעיליו שומעים את הרצח, היוותה נקודת שפל של היחידה המרכזית במחוז המרכז שלא הצליחה לשמור על הסוכן הסמוי.

למרות הסדר הטיעון המקל, לביא ופלוס, לא ישמשו עדי תביעה בתיק שממשיך להתנהל נגד רומן אגרונוב, שמואשם ברצח הסוכן. פרקליטו של אגרונוב עו"ד שירן ברגמן טען לפני הרשעת השניים כי כל הקונסטרוקציה הראייתית שנבנתה והחלוקה שנעשתה בסופו של דבר בין הנאשמים בטעות יסודה. "אני עתיד להיפגש בשנית לאחר שביקשתי זאת מספר פעמים עם פרקליטת המחוז, בתקווה שהדברים כן ישתנו", אמר עו"ד ברגמן והוסיף: "ביקשתי תקופה ארוכה מנציגי הפרקליטות להפנות את עניינו של אגרונוב להליך גישור ואני מקבל תשובה שלילית ולא ברור לי למה, בטח לאור הסיטואציה החריגה שנוצרה כאן".

בתום הדיון הרכב השופטים מנחם פינקלשטיין, ליאורה ברודי ורמי אמיר, הרשיעו את לביא ופלוס בקשירת קשר לפשע ומתן אמצעים לביצוע פשע. גזר הדין נידחה לחודש פברואר הקרוב.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות