דבריו של ד"ר מוטי קידר על רצח רבין גרמו לדינה זילבר לדרוש תשובות מעיריית רעננה

המשנה ליועמ"ש דינה זילבר דורשת הסברים מעיריית רעננה אחרי שביטלו את ההרצאה של ד"ר מוטי קידר בגלל דבריו על רצח רבין
אייל חן |
"לצלוח את המשבר", המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, ארכיון. צילום: פלאש 90.
"לצלוח את המשבר", המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, ארכיון. צילום: פלאש 90.

כזכור לפני חודש וחצי השתתף ד"ר מוטי קידר בהפגנה למען ראש הממשלה בנימין נתניהו ובמהלך ההפגנה טען שלא יגאל עמיר רצח את יצחק רבין.

דבריו עוררו הדים רבים ואוניברסיטת בר אילן אף זימנה אותו לשימוע שבוטל לאחר מכן אולם בעיריית רעננה הלכו צעד אחד קדימה וביטלו לו את ההרצאה שתוכננה להתקיים בעיר במחאה על דבריו.

בעקבות כך פנה ארגון בצלמו לעירית רעננה ולמשנה ליועמ"ש דינה זילבר בדרישה שתורה לראש העיר שאסור לו לבטל כל הרצאה של כל אדם בגלל דבריו הבוטים והם חוסים תחת חופש הביטוי. חרף זאת הפנתה המשנה את ארגון בצלמו לפנות לראש העיר בלבד וסירבה לפנות בעצמה לעירית רעננה או לכתב את מכתב התשובה שלה גם לעיריית רעננה והתחמקה מהפנייה.. בד בבד באותם פנתה המשנה לראש העיר מעלות ארקדי פומרנץ והורתה לו שאסור לו לבטל הקרנה של הסרט של לאה צמל בגלל שדבריה והקרנת הסרט חוסים תחת חופש ביטוי. בעקבות כך התבטא בחריפות השר בצלאל סמוטריץ ואמר ששוב ניכר שמערכת המשפט אינה ראויה לאמון הציבור .

השבוע פנה שוב ארגון בצלמו למשנה ודרש ממנה שאחר חודש שבו לא נענה שתפנה בעצמה לעיריית רעננה. ואכן המשנה נענתה לפנייתו ופנתה במכתב ליועמ"ש עיריית רעננה הגברת דפנה קינן בדרישה לקבל הסבר על ביטול האירוע ברעננה ואף שיגרה לעיריית רעננה את מכתבי הארגון בצלמו במכתב שנכתב על ידי עו"ד שרון רוברטס ממשרדה של נכתב במכתב בין הייתר – נציין את האמור מאליו ולפיו רשות מקומית , ככל רשות מינהלית, מחוייבת לפעול על פי דין לרבות בכל מה שנוגע לשמירה על חופש הביטוי. ומוסיפה עו"ד שרון רוברטס ממשרדה של המשנה הגברת זילבר בתוך כך מובן שהדין מחייב את הרשויות בישראל לשמור על זכויות יסוד . בכלל זאת על הרשויות להימנע מלפגוע בחופש הביטוי שלא לתכלית ראוייה ולא מעבר לנדרש .זאת גם אם הביטויים קשים , מקוממים או גם אם מדובר בתכנים קשים לעיכול.

מארגון בצלמו נמסר לצערנו המשנה בחרה לא להתערב מראש ובכך אפשרה את ביטול האירוע אולם אנחנו שמחים על ההברה הברורה שאסור לראש עיריית רעננה לסתום פיות של אנשי ימין שחושבים אחרת ממנו. נמשיך להילחם למען חופש הביטוי וזכויות אדם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות