אב מתעלל או אי הבנה איומה?

בית המשפט המחוזי מרכז קיבל היום את הערר שהגיש עו״ד יעקב שקלאר בשם האב שהוחשד בהתעללות בבנו התינוק והורה על שחרורו בניגוד להחלטת מעצר של שופטת השלום
אייל חן |
תינוק בוכה

האם מדובר באב מתעלל, אשר התאכזר לתינוק רך בן תשעה חודשים, או באי הבנה נוראית, שגרמה למעצרו ללא עילה שבדין של אב מסור? בעניין זה דנים בית משפט השלום בראשון לציון, ובית המשפט המחוזי בלוד מזה עשרה ימים.

ביום 29/11/2019 נעצר גבר בן 38 לאחר שהביא תינוק בן תשעה חודשים לבית החולים אסף הרופא, כשעל פניו של התינוק סימני חבלה ושטפי דם. התינוק אושפז להשגחה וטיפול, והחשד נפל על האב שהיה יחד עם בנו התינוק בבית, כשקרתה החבלה. אלא שכאן מתפצלות הגרסאות. לדברי האב, בזמן שהיה במטבח כדי להכין לתינוק אוכל, נפל התינוק ונחבל בפניו. כשהגיעה אמו של התינוק בלילה מעבודתה, מצאה את התינוק ואת האב ישנים חבוקים במיטת התינוק. היא ראתה את הסימן, אלא שעקב החושך לא דקדקה בפרטים.

בבוקרו של היום למחרת, הסימן גדל וקיבל צבעים כחולים ושריטות בראשו של התינוק, והאם נבהלה נוכח המראה, אלא שהתינוק לא שידר כל סממן מצוקה, כשהוא צוחק ונינוח. בשל סימנים אלה לקחה האם את התינוק לגן שם סרבו לקבלו נוכח הסימנים ומחשש שעליהם תיפול האשמה בחבלה.

או אז הזעיקה האם את בעלה ויחד לקחו את בנם לאסף הרופא שם אושפז להשגחה.

האב נעצר והובא בליל שבת בפני השופט אבי סתיו ביום 30/11/2019 והשופט קבע שעוצמת החשד נמוכה. נוכח העובדה כי לאב אין הרשעות קודמות ואין כל סיבה לעוצרו, כיוון שלא נשקפת ממנו מסוכנות, החליט השופט להרחיק את האב לבית אחיו בבאר שבע למספר ימים.

המשטרה ערערה על ההחלטה לבית המשפט המחוזי וביום 01/12/2019 האריך השופט עידו דרויאן את מעצר האב ביומיים, אלא שקבע שבאותו יום המעצר יסתיים, אלא אם תהיה התפתחות חקירתית חריגה. ביום 03/12/2019 הובא התיק שוב בפני השופטת דיבון סגל אשר מצאה בתיק חוות דעת רפואית הקובעת, כי גרסת האב לפיה התינוק נפל ונחבל בפניו, אינה הגיונית, וכי החבלה נגרמה כתוצאה ממכה ביד. כמו כן קבעה השופטת כי יש חשש לשיבוש והורתה על הארכת מעצר האב לשלושה ימים נוספים.

האב זעק לאורך הליכי החקירה, כי הוא חף מכל פשע וכי בנו נפל ונחבל, אלא שהיות והעברית שבפיו רצוצה, כנראה שנבעו סתירות בגרסאותיו, שכן ההודאות נגבו לא בשפה הרוסית אלא נרשמו בעברית, שפה הזרה לאב.
עקב סתירות אלה הגיעה המשטרה שלוש פעמים בפני השופטת דיבון, שהמשיכה והאריכה את מעצר האב, בפעם האחרונה ביום אחד בלבד לצורך הגשת הצהרת תובע על ידי הפרקליטות.

עו"ד יעקב שקלאר, סנגורו של האב, בצעד חריג, הגיש ערר על מעצר של יום אחד בלבד.

"בתיק זה מדובר בחף מכל פשע. האירועים כלפי בנו הבכור אינם מקימים ראיות לכאורה, הם לא ידועים. אין להם שום סימוכין. לא ברור לא זמן, לא מקום ומדובר באימרת אגב של ילד בן 8 שלא נסמכת על כל ראיה נוספת והמוכחשת על ידי האב ואשתו. מכל מקום מדובר באירועים ישנים של טפיחה על הישבן ותו לא, המוכחשים כשלעצמם ואין להם ראיות", ציין עו"ד שקלאר בהודעת הערר.

ביום 09/12/2019 קיבל השופט עידו דוריאן את טענותיו של עו״ד שקלאר וקבע כי אין מקום להמשיך את מעצרו של האב, היות וכל הפעולות הדרושות לצורך המשך חקירה בוצעו זה מכבר, וכי מסוכנות האב מוגבלת וכי חלופת המעצר המרוחקת תשיג את מטרת המעצר – והאב שוחרר.

 

עו"ד יעקב שקלאר

מעו"ד יעקב שקלאר נמסר "מדובר במקרה אומלל של אב מודאג ואוהב, אשר במקום לשבת ליד מיטת בנו התינוק, אותו הוא אוהב אהבת נפש, ולטפל בו, מצא עצמו עצור ומתמודד עם חשדות נוראיים. חוות הדעת המוזרה והמופרכת מפי רופאה מטעם גוף לא ידוע הנקרא "הועד להגנת הילד" היא מוטה ובעלת אג'נדה. בקשנו מהחוקרים לבקר בבית החולים עצמו ולשאול את הרופאים שטיפלו בתינוק, אבל הם סירבו. הרופאים המטפלים מסרו לאם התינוק, כי אינם יכולים לקבוע את מנגנון החבלה. לפלא הדבר בעינינו שאותה "מומחית" קבעה את שקבעה, ואנו בטוחים שיקל עלינו להוכיח שהתרשלה בקביעתה ואנו שומרים על זכותנו לתבוע אותה כשהאב יזוכה מכל אשם. הודיעו לנו כי יש כוונה להגיש כתב אישום נגד האב, וזומנו לשימוע, אך אנו סמוכים ובטוחים כי בפרקליטות יקשיבו לטענותינו ולהסברינו בנפש חפצה ובראש פתוח. אנו מברכים על השחרור״.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות