גול עצמי של המשטרה

המשטרה טעתה בהזמנה וביקשה מבית המשפט להוציא צו הבאה לנאשם בגידול וייצור והכנת סמים שלא לצריכה עצמית. הסניגור עו"ד יעקב שקלאר התנגד ושופט בית המשפט השלום בתל אביב, רועי פרי, קיבל את דבריו, קבע דיון חדש ולא הוציא נגד הנאשם צו ההבאה ובינתיים פקע מעצר הבית והנאשם שוחרר.
אייל חן |
המחבל תכנן לפגוע במפכ"ל המשטרה לשעבר

היום בשעות הבוקר הגישה יחידת התביעות של המשטרה בתל אביב, כתב אישום נגד תושב בת ים, בן 31, לאחר שבחיפוש בדירתו נתפסו 44 שתילים של מריחואנה במשקל של כ-6 וחצי ק"ג סמים. פרט לכך נתפסו בדירה גם שקיות שקופות, משקל דיגיטלי וציוד לגידול הסמים. מחלקת התביעות ביקשה מבית המשפט להותיר את מעצר הבית בו שהה הנאשם עד כה על כנו ולהוסיף פיקוח וזאת עד לתום ההליכים נגדו.

כבר בשלב המעצר לצרכי חקירה הצביע עו"ד יעקב שקלאר, על פגמים בפעילות המשטרה. הוא טען כי השוטרים העידו שהגיעו למקום עקב מידע שקיבלו שמגדלים שם גראס לבצע חיפוש לא חוקי ובדיעבד, כך לטענת עו"ד שקלאר: "הכשירו את החיפוש הזה ב"סיפורי סבתא", על פיהם הם הגיעו ובאופן מקרי כפי שאמרתי, מצאו עילה להיכנס". למחרת בדיון בשלב המעצרים טען כי המשטרה לא ביצעה שום פעולת חקירה לביסוס החשד לסחר בסמים והשופטת ענת יהב קיבלה את דבריו ושיחררה את הנאשם למעצר בית.

אבל מתברר שהפגמים מצד המשטרה לא מסתיימים, מאחר וכאשר מוגש כתב אישום חלים כללים לפי סדר הדין הפלילי, המחייבים את המדינה, להמציא הזמנה מטעם בית המשפט עם מועד לדיון 48 שעות מראש ומה שהמשטרה עשתה הוא הגשת זימון לסור לחקירה במשטרה ושם נכתב כי החשוד אמור להגיע לדיון בית משפט לצורך ״חקירה״.

במהלך הדיון שהתקיים היום בבקשת התביעה להוצאת צו הבאה, השופט רועי פרי קיבל את דבריו של עו"ד שקלאר ודחה את המשך הדיון בבקשת מחלקת התביעות להארכת מעצר הבית עד תום ההליכים למחר ולא הוציא צו הבאה לנאשם, תוך שמעצר הבית פקע !

"שני הצדדים עמדו על כך כי נפלו פגמים בהזמנת המשיב לדיון דהיום, שכן במסמך מ"ח הכותרת המופיעה היא "הזמנה לסור למשטרה" לצורך חקירה ובהערות נרשם כי על המשיב להגיע לשופט אולם עד תום הליכים, מבלי שנרשם כי במועד זה יוגשו כנגדו כתב אישום ובקשת מעצר", כתב השופט פרי בהחלטתו והוסיף: "בנסיבות אלה, לאור הפגם שנפל, לא אוציא צו הבאה כנגד המשיב, הסנגור יודיע למשיב כפי שהבטיח על הדיון שיתקיים מחר, ובתוך כך התביעה תזמן את המשיב באמצעות משטרת ישראל לדיון מחר".

עו"ד יעקב שקלאר

הסניגור עו״ד יעקב שקלאר הגיב לנאמר:״טוב שיש שופטים השומרים על זכויות נאשמים ומקפידים שהמשטרה לא תרמה אותם ואני שמח על כי המשטרה עושה טעויות מצחיקות ובכך מאפשרת לי לתפוס אותה על חם ולשחרר עצורים״.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות