גם כשמחליפים כתובת במשרד הפנים כמצווה בחוק, זה עדיין לא אומר שדוחות התנועה יגיעו לכתובת החדשה.

 שלושה בתי משפט שניים תעבורה ואחד שלום, ביטלו 11 דוחות על עבירות מהירות של נהג שהחליף את כתובתו, אולם הדוחות המשיכו להגיע לכתובתו הישנה. בית המשפט בחיפה אף מתח ביקורת על המשטרה שהגישה ערר לאחר ההסכמות שהושגו בנצרת.
נעמה כהן |
משטרת התנועה, צילום ארכיון: משטרת ישראל

הסאגה החלה כאשר תושב גבעת חיים, נעצר על ידי שוטר לביקורת שגרתית. בבדיקה במסוף המשטרתי עלה כי הנהג צבר 60 נקודות ונרשמו לחובתו 11 דוחות תנועה על מהירות מופרזת, לאחר שתועד במצלמות מהירות א-3.

השוטר הורה לנהג לפנות למשרד הרישוי בהקדם ולשלם את הקנסות. הנהג שלא קיבל מעולם את הדוחות בדואר בדק ומצא כי הדוחות נשלחו לכתובתו הישנה בגבעת חביבה, למרות שכבר לפני 6 שנים הוא עבר להתגורר בכפר חיים ואף שינה את כתובתו כמתחייב בחוק.

על פי החוק, מאחר והמועד להישפט חלף, הנהג כבר הורשע בעבירות ועליו היה לשלם את הדוחות. בצר לו הוא פנה לעו"ד בילי מצגר ממשרד עו"ד מוטאי מצגר גרבאוי וזו הגישה בקשות לביטול הדו"חות וכן הארכת מועד להישפט, לשלושה בתי משפט שונים אשר באזורן בוצעו העבירות – חיפה, נצרת וחדרה .

עו"ד בילי מצגר

בבית המשפט לתעבורה בנצרת, אליו הנהג הגיע ראשון, התובעת המשטרתית הבינה כי שליחת הדו"ח לכתובת לא עדכנית יש בה טעם לפגם מהותי והשופטת מנאל חליל דיאב, קיבלה את גרסתו של הנהג והורתה על ביטול הדוחות בהסכמת התובעת והתנאי היה שהנהג לא יתבע הוצאות משפט.

כעבור זמן קצר התברר שמה שטוב בנצרת, פחות עובד במחלקת התביעות בחיפה והתביעה המשטרתית שינתה עמדתה והתנגדה לביטול הדוחות בטענה שלמרות שהנהג שינה את כתובת מגוריו, "כתובתו למשלוח דברי דואר נותרה בכפר חיים", כך נטען על ידם. שופטת השלום בחיפה, כרמית פאר גינת, לא קיבלה את טענות התביעה התביעה ובהכרעתה אף מתחה ביקורת על המשטרה. "לטעמי, מרגע שהוגשה על ידי הנאשם תמצית רישום ממשרד הפנים, המפרטת את כתובתו בלהבות חביבה, ומציינת כי זו שונתה במהלך חודש ספטמבר 2013, עובר הנטל למאשימה להראות כי יצאה לידי חובתה אם שלחה את דרישות תשלום הקנס לכתובת אחרת. בנטל זה המאשימה לא עמדה במקרה הנוכחי.

המאשימה הגישה 'תדפיס' אשר מהותו אינה ברורה, ולא ברור מהיכן הוצא ומי ערך את הרישומים שבו", כתבה השופטת פאר גינת והוסיפה כי ברגע שפסק הדין בוטל בבית המשפט בנצרת, התביעה בחיפה היתה צריכה ליישר קו ולחזור בה מכתב האישום.

לפני כשבוע התקיים הדיון האחרון בסאגה הבלתי נגמרת בבית המשפט לתעבורה בחדרה. הפעם התביעה המשטרתית כבר הבינה את הפרינציפ. והצדדים הגיעו להסכמה לפיה הדוחות יבוטלו ללא צו להוצאות משפט והשופט אלכס אחטר נתן להסכמות, תוקף של הכרעת דין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות