שוטרים היכו מאבטח סמוי עד שנזקק לתפרים

על פי החשד שלושה בלשי יחידת 747 של משטרת נתבג תקפו באכזריות מאבטח סמוי של רשות שדות התעופה בנמל התעופה בן גוריון לאחר שביקש מאחד מהם להזדהות. המאבטח בן ה-24 הובהל לבית החולים אסף הרופא ושוחרר לביתו עם תפרים בפניו. ברשות שדות התעופה הגישו תלונה למחלקה לחקירות שוטרים.
אייל חן |
חשד שהמאבטח מחבל והיכה בו במוט ברזל
אילוסטרציה evanto

בצמרת מחוז המרכז של המשטרה מתחו הבוקר ביקורת קשה על התנהלות צוות הבילוש של משטרת נתבג שתקפו והכו מאבטח סמוי של רשות שדות התעופה בטרמינל 3 גורם במשטרה אמר כי המשטרה אינה עומדת מאחורי התנהלות בלשי המשטרה במקרה הזה. ״ אנחנו רואים בחומרה את התנהגות הבלשים אין כל הסבר מניח את הדעת להתנהגות שלהם באירוע. החקירה הועברה לנחש שם ידרשו הבלשים להסביר את התנהלותם״

היום הגיע מפקד מחוז המרכז במשטרה ניצב עמי אשד לנמל התעופה בן גוריון ולהתנצל על האירוע אשד אמור להיפגש עם מנהל נתבג שמואל זכאי ולהתנצל על התקרית החמורה כרגע היחסים בין רשות שדות התעופה למשטרה במתח וברשת אף שקלו להגביל תנועה של שוטרים בשטח האווירי ו טרמינל 3 בעקבות האירוע האלים. הבוקר השביתו עובדי נתבג לשעה את העבודה בנתבג כמחאה על האירוע הקשה .

מתחקירים של רשות שדות התעופה והמשטרה עולה כי המאבטח ביקש משוטר סמוי להזדהות בטרמינל 3 בנתב"ג. השוטר התחמק בשלב הראשון ואז הציג תעודה. בהמשך הגיע עם עוד שלושה שוטרים, שלקחו את המאבטח הסמוי לחדר שמיועד לבידוק, ליד מסועי המזוודות באולם הטיסות הנכנסות, אזקו אותו והכו אותו במשך דקות ארוכות. האירוע האלים התרחש אף שהמאבטח אמר לבלש שרק ביצע את עבודו.

מאבטחים שהגיעו למקום כעבור דקות ארוכות לקחו את המאבטח לטיפול רפואי ובהמשך פונה לקבלת טיפול רפואי שותת דם. הוא שוחרר עם תפרים בפניו. האירוע החמור הגיע עד להנהלת רשות שדות התעופה שהעבירה תלונה למחלקה לחקירות שוטרים.

אחד המאבטחים אמר ״הוא רק עשה את העבודה שלו וביקש תעודה מזהה מאדם שנראה לו חשוד. כנראה שלשוטר שאמור להיות שומר חוק זה לא משנה והוא החליט לסגור איתו חשבון. אנחנו המאבטחים בהלם מהעניין הזה. שוטרים לא יכולים להתנהג כמו עבריינים".

השוטרים הסמויים פועלים במסגרת יחידה 747 בשיתוף פעולה עם יחידות שונות בנתבג בהם מערך האבטחה, המכס, ועוד

מאות עובדים הגיעו לאסיפת חירום בעקבות אירוע האלימות של שוטרים כנגד מאבטח. באסיפת העובדים השתתף מנהל השדה , שמואל זכאי שאמר לעובדים: ״זה ארוע שלא היה צריך להתרחש. רוצה לציין את המאבטח לשבח שריסן את עצמו ולא הפעיל כוח בארוע בו חטף מכות. הארוע מטופל על ידי המפקדים של משטרת ישראל במלוא הרצינות. אין שום סיבה שבמפגש בין שוטר לאזרח/ מאבטח האזרח ימצא את עצמו מאושפז בבית החולים.
האירוע הזה צריך להיות מטופל בכל החומרה. אבי נגר, נציג הביטחון בועד: ״ האסיפה הזאת היא קריאת אזהרה. דמם של עובדי רש״ת אינו הפקר. אנו לא נעבור לסדר היום על פגיעה בעובדים. אנו מודים למשטרת ישראל על הטיפול המהיר. אנו נמשיך לעקוב ולוודא שימוצה עם השוטרים האלימים הדין.״

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות