ניר חפץ עד המדינה בתיקי נתניהו הגיש תביעות דיבה נגד ברדוגו ואוחנה

עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ הגיש לבית המשפט השלום בתל אביב, תביעות לשון הרע ופגיעה בפרטיות נגד שר המשפטים אמיר אוחנה וכן את שדר הרדיו והמקורב לבנימין נתניהו, פעיל הימין יעקב ברדוגו. סכום התביעות הינם על סך חצי מיליון שקלים מכל אחד מהם.
אייל חן |
השר אמיר אוחנה

בתביעה נגד אוחנה ציין חפץ כי בעת שאוחנה החל לכהן כחבר כנסת, כיהן חפץ כיועץ תקשורת ראש הממשלה, ח״כ בנימין נתניהו וכן של בני משפחתו של נתניהו ובמסגרת זו סייע בתיאום קליטתו של אוחנה מול מערך הדוברות של ראש הממשלה ויתר הליכוד, ובהמשך שימש אף כאיש קשר בינו לבין מערך הדוברות של ראש הממשלה, ואף חלק לו מניסיונו בכל הנוגע לדוברות פוליטית בהיותו של הנתבע באותם ימים חבר חדש בסיעת הליכוד בכנסת.

"בחודש יוני 2019, לאחר שהוצב במקום ה־21 ברשימת הליכוד לכנסת בבחירות 2019, קודם הנתבע מירכתי רשימת הליכוד, ובלא שהיה לו שום ניסיון מיניסטריאלי קודם, ומונה על ידי רוה׳׳מ – במסגרת ממשלת המעבר, לתפקיד הבכיר ורב ההשפעה של שר המשפטים, וזאת תוך שהוא מדלג מעל ראשיהם של חברי כנסת, סגני שרים ושרים בכירים ממנו, ותיקים ממנו ומנוסים ממנו", נכתב בתביעה והוסיף חפץ: "משניתנה ונתפרסמה הסכמת התובע למסור עדות בבית המשפט במסגרת בירור פרשיית תיק 4000, החלו גורמים שונים המקורבים לרוה״מ, לנסות לפגוע בתובע בכל דרך, במטרה לקעקע את אמינותו, ובפרט את אמינות עדות האמת שמסר למשטרת ישראל, ובמטרה להרתיע אותו ולהדיחו ממסירת עדות אמת זו ולקראת פרסום החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה בעניין השימוע שנערך בפניו בנוגע לחקירות רוה׳׳מ בכלל, ותיק 4000 בפרט, התייצב הנתבע על דוכן הנואמים במליאת בית המחוקקים של מדינת ישראל, אחז בידיו דפים כתובים של נאום, שהוכן מראש, והקריא בפני קהל הנוכחים, לרבות כתבים, צלמים ומקליטים של אמצעי התקשורת השונים, את הפרסום הזדוני".

בתביעה מצויין, כי בשעה שאוחנה דיבר מעל במת הכנסת, כבר עמד בתוקפו צו איסור פרסום, שניתן על ידי כבוד השופט אביים ברקאי מבית משפט השלום בת׳׳א, אשר חל בין היתר על תוכן הדברים שנכללו בדברי אוחנה ועל פי התביעה, גם לאחר צמצום תכולתו של הצו עדיין תוכנו של הפרסום של אוחנה הינו אסור בפרסום. "בעוד הנתבע מנסה להסתתר, לסברתו הזדונית אך מוטעית, מאחורי חסינותו הלכאורית הוא חשף במסגרת הפרסום הזדוני לעיל, בפני כולי עלמא, פרטים האסורים בפרסום עפ״י הצו השיפוטי, שעל קיומו ידע – או למצער חייב היה לדעת, ולו בחזקתו כשר המשפטים", נכתב בתביעה.

בכתב התביעה נגד ברדוגו ציין חפץ כי יש בינם קיימת היכרות בת עשרות שנים, עוד מאז היותם חברים בתא הסטודנטים של הליכוד והמחנה הלאומי באוניברסיטת תל אביב, "עת היתה ביניהם – למצער, היתה למיטב הבנתו של התובע ־ היכרות הדדית, ושמא ניתן לומר כי אפילו ידידות מסויימת", נכתב בתביעה.

על פי התביעה, ברדוגו קיבל שדרוג משמעותי בקריירה העיתונאית שלו, עת שובץ כמגיש קבוע בתכנית אקטואליה יומית בגלי צה״ל, יוקרתית וחשובה. "במסגרת מינויו זה של הנתבע, אירע לא אחת כי הוא ניצל את המיקרופון הציבורי, הצבאי, להבעת דעות פוליטיות אודות נושאים ואישים, באצטלא של עיתונאי, ואף קרה כי ננזף על חריגות בוטות מן המצופה מאדם בתפקיד רגיש שכזה".

על פי התביעה ברדוגו שנמנה בין כמה מאות חברים בקבוצת ווטסאפ הקרויה ״אחדות בליכוד״, העלה צילום חלקי מתוך מסמך שהגישו סנגוריו של רוה״מ ליועץ המשפטי לממשלה, וזאת במסגרת הליכי השימוע שנערכו לרוה״מ בקשר לתיק 4000 ובו פרסום שחסה תחת צו איסור פרסום דגם לאחר צימצום הצו הוא חוסה תחת צו איסור פרסום.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות