עו״ד יעקב שקלאר מתייחס לחקירתה המחודשת את א״ק בתיק זדורוב

זה הזמן להתייחס בכל הרצינות לבקשה למשפט חוזר, אשר מפרטת סידרה של כשלים מחד גיסא ושורת ראיות חדשות מאידך גיסא ולהורות על משפט חדש, שבסופו הדעת נותנת שזדורוב יזוכה, ולו מחמת הספק!
אייל חן |
רומן זדורוב Photo by Yonatan Sindel/Flash90

הפעם הראשונה שבה שמע הציבור הרחב את השם א"ק היה בסדרה "צל של אמת", ששודרה בהוט בשנת 2016, עשר שנים לאחר הרצח הטראגי של תאיר ראדה וכמעט שש שנים לאחר הרשעתו של רומן זדורוב כרוצח של ראדה. א"ק, בוגרת בית הספר "נופי גולן" שבו התרחש הרצח, הוצגה כצעירה לא יציבה בנפשה שהתגוררה בעת האירוע יחד עם בן זוגה, א"ח, בסמוך לבית הספר.

אותו א"ח סיפר שכחצי שעה לאחר הרצח התקשרה אליו א"ק לנייד, ואמרה לו: "הולך להיות בלגן גדול".

עוד העיד מאוחר יותר אותו א"ח שהתוודתה בפניו שרצחה את ראדה כשהיא לבושה בבגדיו ושהשתמשה בפאה, שאכן נמצאה בפח אשפה סמוך לבית הספר.

הסדרה "צל של אמת| העלתה סברה לפיה לכאורה לא רק לא"ח סיפרה א"ק שהיא הרוצחת.

על פי הטענה, במהלך השנים חזרה א"ק על גרסתה בפני שותפתה לחדר בבית החולים הפסיכיאטרי שבו אושפזו שתיהן, אלא שהשותפה לחדר התאבדה ולא ניתן היה לאמת איתה את הדברים.

 

פרשנות משפטית

ביחס לסערה הציבורית שיצר התיק, אומר היום עו"ד שקלאר כי "פרשת זדורוב היא אחד מאותם תיקים שמפלגים את הדעות באופן חציוני, ומעוררים מגוון סותר וקיצוני של רגשות."

"ככל שמדובר בהדיוטות הרי שזה ברור", הוא אומר. "תיאוריות הקונספירציה, הסרטונים, מאמרי הדעות, הפוסטים ומיליוני המילים הריקות מתוכן, פחות או יותר, כל אלה מבלבלים את ההדיוטות, ומעלים אצלם רגשות קונספירטיביים אנטי ממסדיים, המבוססים על אינטואיציות, יותר מאשר על מידע אמיתי. אבל, כשמדובר בעורכי דין, לכאורה בעלי מקצוע, החייבים להיזקק למידע עובדתי ומשפטי קר-רוח, בבואם לגבש את דעתם, הרי שזה מפתיע יותר. הוסף לכך את העובדה שערכאות משפטיות בכירות, גם בית המשפט העליון, דנו ודשו, והכריעו בסוגיה מלפני ומלפנים, והרי לך תמיהה של ממש".

כל אלו, לדעת עו"ד שקלאר, מצביעים בין היתר על האמון, או הירידה באמון, שרוחש ציבור עורכי הדין למערכת המשפט ואכיפת החוק.

"עורכי הדין, למרבה הפלא, לא ממעטים לגבש דעה, אף ללא שקראו מילה מפסק הדין המרשיע, הן המחוזי והן העליון. רבים מעורכי הדין יוצאים מנקודת הנחה שבית המשפט עצמו הלך שבי אחר שקרי השוטרים, צביעות וצימאון דם של הפרקליטות, והרצון לפייס את מוקדי הכוח המשפטיים מצד בית המשפט, דבר המעלה שאלה בקשר לאמון שיש לעורכי הדין עצמם במערכת המשפטית.

נדמה לי שאמון זה הוא נמוך אף יותר מאשר זה של ההדיוטות, שאינם מכירים את המערכת מבפנים, את חולייה, את מוגבלותה ואת הנטייה לרצות את המשטרה והפרקליטות. הוסף לכך את הנטייה הטבעית לפקפק בגורמי סמכות אצל חלק מעורכי הדין, שאופיים הינו אנטי ממסדי, אל מול עורכי הדין הממסדיים, שבאים מתוך המערכת, ואשר סומכים את יהבם על המערכת מכורח ההרגל, והרי לך מהומה משפטית שלמה, ללא הכרעה. יוצא, שרוצח מורשע של קטינה, שהורשע בכך ששיסף את גרונה של ילדה זכה באכזריות נוראה, הוא, לדעת מחצית מעורכי הדין, קורבן של המערכת המשפטית. עורכי הדין נחלקים בדעתם בדיוק כמו הציבור, בין מבוכה, בלבול, והכרעה לצד זה או אחר על סמך נתונים חסרים".

זה הזמן להתייחס בכל הרצינות לבקשה למשפט חוזר, אשר מפרטת סידרה של כשלים מחד גיסא ושורת ראיות חדשות מאידך גיסא ולהורות על משפט חדש, שבסופו הדעת נותנת שזדורוב יזוכה, ולו מחמת הספק!

 

עו"ד שקלאר

עו״ד יעקב שקלאר הוא מומחה למשפט פלילי על כל רבדיו, בעל וותק של 25 שנות עבודה במקצוע, עומד בראש משרד המונה 6 עורכי דין, מרצה בבתי הספר למשפטים ובפקולטות באוניברסיטה ובהשתלמויות מקצועיות של לשכת עורכי הדין על עבודת הסניגור הפלילי, פרשן משפטי בכל ערוצי הטלויזיה והרדיו והתקשורת בנושאי משפט בוערים ומייצג בתיקים החשובים והמפורסמים בתחום הפלילי בכל הערכאות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות