נתפסתם נוהגים בשכרות? מה אפשר לעשות

פקודת התעבורה קובעת באופן מפורש כי אדם אשר נהג שיכור, ייפסל רישיונו לתקופה של שנתיים מינימום. ולעתים, אף ייענש בעונש מאסר כפי שקבוע בחוק.
משרד עו"ד תעבורה ופלילי קליין לסט |
אילוסטרציה

בתיקים מסוג זה קיימת חשיבות מרובה להיוועצות בעורך דין הבקיא בתחום התעבורה על מנת לקבל את הפתרון הנכון והחכם ביותר עבורך כנאשם.
ניהול תיק שכרות הוא מורכב ודורש ידע מקיף, שכן תיק זה מורכב מביצוע פעולות אשר על השוטר לבצע או לחלופין, מפעולות אשר עליו להימנע מלבצע ואשר לא אחת הוא שוגה ופועל לפיהן בניגוד לנהלים.

קיימים שני סוגים של בדיקות לצורך איתור אלכוהול בדמו של הנהג:
1. בדיקת נשיפה. (מכשיר ה"ינשוף")
2. בדיקת דם
בנוסף לבדיקות אלו, עובר הנהג בדיקת מאפיינים אשר במהלכה אמור השוטר/מתנדב להתרשם מאופן התנהגותו של הנהג ולהחליט האם התנהגותו תקינה או שלא.
גם לבדיקה זו חשיבות מרובה שכן כיום, על פי פסיקת בית המשפט, ניתן להרשיע נאשם בנהיגה בשכרות/תחת השפעת משקאות משכרים גם על סמך בדיקה זו.

קיימת חשיבות רבה בבדיקת כל חומר הראיות בתיק שבו הואשמת בנהיגה בשכרות וזאת בכדי להביא לתוצאה הטובה ביותר עבורך – הנהג הנאשם בעבירה זו אשר לעתים רבות כלל לא מודע לחומרת העבירה ולחומרת העונש אשר עשוי להיות מוטל עליו.

כיום מבוצעת בדיקת השכרות בשתי דרכים: ע"י מכשיר ה "ינשוף" וע"י בדיקת דם כאשר כל אחת מהן מבוצעת באופן שונה.

בדיקת נשיפה – מכשיר ה"ינשוף".
מכשיר הינשוף הנו מכשיר נשיפה ואשר תפקידו לבדוק מהי רמת האלכוהול בליטר אוויר נשוף. כיום, קובע החוק כי כמות של מעל 240 מק"ג חושפת כי הנהג אכן מצוי במצב של שכרות. בפועל, משטרת ישראל מגישה כתבי אישום כנגד נהגים החל מכמות של 290 מק"ג ומעלה וזאת לאור פס"ד עוזרי אשר ניתן בבית המשפט המחוזי בירושלים.

חשוב לציין גם את האוכלוסיות המיוחדות של הנהגים: הנהגים החדשים, הנהגים הצעירים והנהגים הציבוריים, במקרה של אלה רף האכיפה משתנה!
על פי החוק כל נהג אוכלוסיה מיוחדת ייחשב כשיכור כבר ב 50 מקג אלכוהול בליטר אויר נשוף ובכמות של מעל 10 מ״ל בדם. בהתאמה לפסד עוזרי, גם כאן לוקחת המשטרה פער ביטחון ואוכפת רק בכמות של מעל 100 מקג בינשוף ומעל 50 בדם.הענישה של אוכלוסיות אלו מחמירה יותר בשל הרגישות שבנהיגתם.

בנוסף, תיק השכרות מורכב אף מטופס מאפיינים אותו עורך השוטר או המתנדב. בחינה של טופס זה יכולה לסייע בניהול תיק השכרות לאור העובדה כי ניתן להרשיע בנהיגה בשכרות גם על סמך תוצאות בדיקה זו ועל כן קיימת חשיבות מרובה להתייעץ עם עו"ד הבקיא בדיני התעבורה מוקדם ככל שניתן.

בדיקת דם:
דרך נוספת המשמשת את משטרת ישראל הנה דגימת דם אשר נלקחת מחשוד בנהיגה בשכרות ונבדקת במעבדה הטוקסיקולוגית בתל השומר. במידה ובבדיקת הדם התגלה כי ריכוז האלכוהול עולה על 50 מיליגרם אלכוהול לכל ליטר דם, יוגש כנגד הנהג כתב אישום על נהיגה בשכרות.

בנוסף, מתגלים, לא פעם, כשלים נוספים בחומר הראיות אשר יוכלו להוביל לזיכוי מכתב אישום חמור של נהיגה בשכרות או לחלופין להגעה להסדר טיעון מקל.

עין מיומנת של עו"ד הבקיא בתחום התעבורה תוכל למצוא הכשלים ולהעלותם בפני התביעה ובית המשפט.

חשוב לציין כי נהיגה בשכרות עלולה לסכן חיים ואין במאמר זה כדי להצדיק נהיגה במצב זה. כמו כן וחשוב לזכור כי לכל תיק ישנם נתוני פתיחה שונים אשר משפיעים גם על התוצאה המשפטית.

יש לזכור כי סיכויי ההצלחה לזיכוי עולים ככל שחקירתם של השוטרים נעשית על ידי עו"ד מנוסה ובעל ידע בתחום זה. בעיות פרנסה, בריאות, ושלל נסיבות חיים אישיות אחרות לא תמיד יהוו נסיבות חיים מיוחדות שבית המשפט יתחשב בהן וכך גם העובדה כי הנאשם זקוק לרישיון הנהיגה לצורך עבודתו.

 

קליין לסט
ליאור קליין מרק ומיטל לסט צ׳פניק, ממשרד קליין לסט עורכות דין.שירתו כעשר שנים במשטרת ישראל כקצינות משטרה ותובעות בכירות בתחום הפלילי והתעבורה.ניהנו תיקים מורכבים במגוון רחב של עבירות, הופיעו מידי יום בבית המשפט (ליטגציה) צברו ניסיון רב בעררים בבית המשפט המחוזי ובערכאות השונות, העבירו הרצאות בנושאים המשפטיים השונים, ליוותובעים צעירים בגיוסם למשטרה ועוד.
ניתן להתייעץ עם עורכות הדין קליין-לסט לגבי הכתבה באמצעות וואטסאפ
התייעצות בנוגע לכתבה עם עורכות הדין
שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות