עמיר מולנר – עבריין מזן חדש

עמיר מולנר תמיד היה חידה. בניגוד לעבריינים אחרים הוא עוטף עצמו במיסתורין לא מחצין עצמו ואת מעשיו האם הוא בדרך לצאת מעולם הפשע את זה איש אינו יודע להגיד באופן ברור
גיא אברהם |
עמיר מולנר
העבריין עמיר מולנר מגיע לשימוע פלילי בבית המשפט השלום בתל אביב-יפו. ה-4 לאפריל - תמונה מאת פלאש90 | Flash90

ב1 לינואר 2006 היו בתי המלון בהרצליה פיתוח כמו יתר בתי המלון בארץ ובעולם; באווירת השנה האזרחית החדשה. באחת הפינות של הלובי במלון דניאל, התקבצו שתי קבוצות גדולות של גברים – חלקם חסוני גוף. מצד אחד, היתה הקבוצה של יעקב אלפרון שהגיע עם בנו הגדול דרור, שעמד לפני גיוס לצה״ל – ומהצד השני הגיע עמיר מולנר וכמה מאנשיו. לימים המפגש במלון דניאל זכה לתואר ״ כנס הרצליה של עולם הפשע״, אלא שמה שקרה בלובי היוקרתי הפך לאחד האירועים המכוננים בעולם הפשע הישראלי, עמיר מולנר הגיע לשיחה עם יעקוב כדי שזה ״ ישחרר אוויר״ ו״ יוריד לחץ״ מבעל חוב שעמיר מולנר לקח עליו חסות. בתוך זמן קצר עלו שם הטונים, חילופי מילים כאשר אלפרון זורק לעמיר בזילזול :״ מי אתה בכלל״

קטטה בין יריבים

חילופי המהלומות הסלימה כאשר סכין יפנית נשלפה, ככל הנראה על ידי דרור אלפרון, להב הסכין פגעה בצווארו של עמיר, ורק בנס, הוא לא סיים בלובי את חייו. הסכין פספסה במילימטרים בודדים את אבי העורקים של עמיר.
מולנר הגיע לחדר המיון של בית החולים איכלוב, יעקב ודרור נמלטו מהמלון וירדו למחתרת. בתוך דקות הפך בית החולים איכלוב ליעד מבוצר – כל ימ"ר תל אביב הגיע למקום העובדה, כי שני ראשי אירגוני פשיעה מעורבים בקטטה אלימה תפסה מייד את הכותרות בעיתונים והובילה את חוקרי המשטרה לעבוד קשה להגיע אל יעקוב ודרור. החשש היה כי ״מלחמת עולם״ תפרוץ בין אירגוני הפשע בישראל. השם עמיר מולנר לא היה מוכר קודם לכן בכל בית בישראל, אבל מהר מאוד הוא פרץ לתהודה לאחר שהוקפץ והפך ליעד מספר 1 של משטרת ישראל. שנתיים לאחר האירוע במלון דניאל, נרצח יעקוב אלפרון. בעולם הפשע סבורים גם היום שידן של מולנר בחיסול, אולם מעולם עמיר מולנר לא נעצר או נחקר בשל החיסול. מה עוד שביום הרצח – יעקוב מולנר היה בחו"ל וספק רב מאוד אם היה לו חלק בתיכנון או בשליחת המחסלים.

יעקוב אלפרון - צילום: רוני שוצר
ראש ארגון הפשע – יעקוב אלפרון, סומן כמטרה לחיסול על-ידי מטען חבלה, ככל הנראה על ידי כנופייה של יריבים בעולם התחתון בנובמבר 17, 2008. צילומו של רוני שוצר.

״עמיר מולנר הוא עבריין מסוג אחר – שקט, רגוע, אבל גם לו יש את הגן שיש לעבריינים; שפוגעים לו בכבוד, ועוד מול אנשים הוא מיד נדרך ומגיב וזה מה שקרה במלון״ אומר גורם שהיה מקורב לעמיר.

עמיר מולנר – בן 47 – נשוי בשנית, ואב לארבעה ילדים, עובר בשנתיים האחרונות סוג של מהפך. מקורביו מספרים כי מאז חזר מהגלות בת שלוש השנים בקפריסין – עמיר חזר אדם אחר. הוא התחזק והתקרב לדת, הוא חובש כיפה שחורה וציציות מתחת לבגדיו. הוא פוקד לעיתים תדירות את בית הכנסת ״לדרמן״ בבני ברק.

על פי גורמי המודעין של המשטרה; נראה כי מולנר מתרחק מהאחים מוסלי וערן חייא, שני גורמים מרכזיים בעולם הפשע המקומי. גם עם בן כהן שנפטר לפני כשבוע, ושהיה בעבר חבר קרוב שלו החל מולנר ממנו להתרחק.
״ אני מבין שהוא עוסק היום בבוררויות הוא כבר לא מנהל אופראיות פשע״ אומר אחד ממכריו.

עמיר מולנר – עבריין מסוג אחר בעולם הפשע הישראלי:

״ הוא סיגל לעצמו קוו אחר בעולם הפשע. הוא תמיד היה שקט, מעולם לא התראיין, הוא לא חיפש את המוחצנות ואת חיי הלילה והזוהר כפי שעבריינים רבים אחרים נוהגים לעשות. גם הבית שלו צנוע יחסית – הייתי אצלו בבית וגם בבית של יוסי מוסלי. אין ספק שעמיר חיי בצניעות רבה יותר. אפשר לומר שאין כל סממן אצלו למעמד הגבוה שלו בעולם הפשע המקומי״ אומר המכר.

עמיר מולנר גדל ברמת גן והוא הבן הבכור להוריו. אביו, שעלה מהונגריה בנערותו, היה קצין משטרה, ואמו, בת לעולים חדשים ממרוקו, מזכירה בבית ספר.
בגיל 16 הצטרף לכנופיית רמת עמידר שבראשה עמדו האחים יוסי ורוני הררי. מולנר שירת בצה"ל, תחילה כטבח, אך לאחר בקשותיו להעברה – שובץ בחטיבת גולני ושירת כלוחם בפלחה"ן גולני.

בתחילת העשור שעבר התגלגל סכסוך כספי בין מולנר לבין יוסי הררי, שעבר להתגורר בדרום אפריקה ועסק בסחר ביהלומים. במקום להניח לדברים להידרדר לכדי מלחמה נוספת, השניים פתרו את העניין בהליך של סולחה. על פי החשד, מולנר קיבל אז מיליוני דולרים ממי שהיה המנטור שלו.

בדרום אפריקה עסקו מולנר, הררי ושותפים נוספים בעסקי נדל"ן ובגביית דמי חסות. דווקא אז הצליחה משטרת ישראל לגייס עד מדינה, ניסים ימין, שעמד להפליל את הררי ואת מולנר במעורבות בחיסול הרב חדיף וברצח של אבי ביטן, שהיה על פי החשד חייל של חישי חדיף. במשטרה היו משוכנעים שזה יספיק כדי לשלוח את שניהם למאסרי עולם – עד שאלמוני ניסה לחסל את עד המדינה ימין, שנפצע קשה. ב-2004 הושלמה המשימה כשרוצח שכיר טיפס בסולם אל דירתו של ימין וירה בו למוות דרך חרירי התריסים.

קריירה פלילית בעליה

הררי ומולנר ידעו שאם ינחתו בישראל, הם ייעצרו מיד. אלא שחיסולו של ימין סלל את דרכם בחזרה לארץ, והסולחה ביניהם סילקה את משקעי העבר. כל מה שנותר למולנר לעשות היה לשבת עם בני משפחת חדיף ולנקות את השולחן. מכאן החל מולנר לצמוח כמטאור בעולם הפשע הישראלי. הצעיר שהחל את דרכו בעולם הפשע בגיל 16 בכנופיה של רמת עמידר והמנוכר שלו היה יעקב אלפרון, הפך בתוך שנים ספורות לדמות הדומיננטית שרבים מבכירי עולם הפשע חישבנו לו ורצו בקרבתו. תוך זמן קצר הפך ליעד מספר 1 של המשטרה.

 

מעצרו על עמיר מולנר

ב־2008 נעצר מולנר והורשע באשמת החזקת אקדח ותחמושת ללא היתר, לאחר שתועד במצלמת אבטחה מוציא נשק מוסלק ברמת גן, ונידון ל־32 חודשי מאסר. במהלך מאסרו שהה בהפרדה בכלא השרון. הוא שוחרר ממאסרו ביולי 2011. כעבור זמן קצר נעצרו מספר אנשים אשר נטען כי להם זיקה למולנר באשמת ניסיון סחיטה של אמרגנה של מרגלית צנעני.

לאחר שיחרורו מהכלא נמלט מישראל בשל מעורבותו, ככל הנראה; במרמה, הלבנת הון, קשירת קשר ומעורבות בעבירות נשק, ושהה בתאילנד וקפריסין. כששב ארצה ב-2 באוקטובר 2015, נעצר בנתב"ג ברדתו מטיסה מקפריסין בה שהה טרם חזרתו. לאחר כשבועיים במעצר, ולאחר שהמשטרה הגישה פעמיים ערר נגד שחרורו לבית המשפט המחוזי, מולנר שוחרר לאחר שהמשטרה הודיעה כי אין בכוונתה להגיש כתב אישום בגין החשד העיקרי של החזקת נשק. במשטרה המשיכו להגביר את הלחץ סביב עמיר מולנר וזה מצידו החל לפעול מול המשטרה בבתי המשפט כשהוא מגיש תביעות על נזקים שגרמה לו המשטרה.

 

https://www.facebook.com/kikarashabat/videos/1814497471908007/?v=1814497471908007

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות