וסים אסעיד הורשע ברצח בני הזוג כדורי ובחברות בדאעש

הרכב שופטי ביהמ"ש המחוזי בי-ם הרשיע פה אחד את הנאשם בשתי עבירות של רצח בכוונה תחילה של בני הזוג כדורי, ברצח איוון טירוונסקי, אזרח מולדובה ובפציעת כמה נוספים
אייל חן |
ואסים אסעיד בבימ"ש. צילום ארכיון: יונתן סינדל, פלאש 90

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, ארנון דראל, השופט אלי אברבנאל והשופטת חיה זנדברג הרשיע היום פה אחד את הנאשם, וסים אסעיד בשתי עבירות של רצח בכוונה תחילה; בעבירה אחת של רצח בנסיבות מחמירות; בשתי עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח ובעבירות נוספות.

כפי שנקבע בהכרעת הדין, הנאשם, היה חבר בארגון המדינה האסלאמית, דאע"ש. כתב האישום והכרעת הדין מתייחסים לשלושה אירועים:

האירוע הראשון התרחש ביום 9.1.2019 בשעות הבוקר. הנאשם ניסה לרצוח את הנערה ה' ב' בדקירת סכין בצווארה ופצע אותה.

שחזר את המעשים

האירוע השני התרחש בלילה שבין 10.2.2019 ל-11.2.2019. הנאשם חיפש קורבן יהודי לפגוע בו. סמוך לשעה 21:30 הבחין הנאשם ביהודה כדורי ז"ל המגיע ברכבו לרחבת החניה שלפני הכניסה לבניין בירושלים בו התגורר עם רעייתו, תמר כדורי ז"ל. מר כדורי ז"ל יצא מהרכב כדי לפרוק מצרכים. הנאשם עקב אחריו, נכנס לדירה ושם דקר את תמר כדורי ז"ל מספר פעמים. לאחר מכן המתין עד שמר כדורי ז"ל יכנס לחדר שבו הסתתר, הסתער עליו ודקר אותו בסכין.

האירוע השלישי התרחש שלוש שנים לאחר מכן, עם שחרורו של הנאשם ממעצר מנהלי. הנאשם נכנס לישראל ביום 20.3.2022 במטרה להרוג יהודים. הוא הגיע לשכונת ארמון הנציב, שוטט ברחובות השכונה בכוונה לאתר קורבן יהודי ולרצוח אותו מתוך מניע לאומני ואידיאולוגי. לאחר כמה שעות, סמוך לשעה 01:20 ביום 21.3.2022, נכנס הנאשם לבניין בירושלים, עלה לקומה הראשונה, נכנס לדירה שדלתה הייתה פתוחה, ודקר בסכין את איוון טירוונסקי ז"ל, אזרח מולדובה העובד בישראל, שישן במיטתו. לאחר מכן דקר אדם אחר שהיה בדירה ופצע אותו.

הכרעת הדין מבוססת על הודאות שנתן במהלך חקירתו, שחזורים שערך וראיות אובייקטיביות הכוללות ממצאי DNA מכתמי דם של קורבנותיו על גבי נעליו ובגדיו. טענת הנאשם לכך שהודאותיו ניתנו שלא מרצונו החופשי נדחו על יסוד העדפת עדויות החוקרים על דרך גביית ההודאות על גרסתו, והיכרות של הנאשם עם פרטים מוכמנים רבים שאותם ידע לתאר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות