מעשה מגונה במשרדי להב"ה: 11 חודשי מאסר ופיצוי כספי לנערה

יצחק גבאי, עובד בארגון להב"ה נידון למאסר לאחר שהורשע בביהמ"ש השלום בבירה בביצוע מעשה מגונה בנערה בת 17 שביקשה את עזרתו
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

המעשה המגונה במשרדי ארגון להב"ה בירושלים, הסתיימו בעונש של 11 חודשי מאסר, אותם הטיל שופט בית משפט השלום בירושלים מוחמאד חאג' יחיא, על יצחק גבאי בשנות ה-30 לחייו, שהורשע בביצע מעשה מגונה בנערה בת 17 שביקשה את עזרתו. השופט גם הורה לו לפצות את המתלוננת ב-6,000 שקלים.

על פי כתב האישום, במשרדי ארגון להב"ה בירושלים, בשעת ערב, ביקשה המתלוננת, את עזרתו של הנאשם נוכח תקלה במחשב שלה. הוא הגיע למשרדה, נעמד מאחורי כּיסאהּ ותוך שהוא מתקן את המחשב, הוא החל לגעת בגבהּ, בחזה שלה, ברגליה ובין רגליה, וכן נישק אותה במצח ואמר לה שהיא יפה וכי הוא נמשך אליה. המתלוננת ביקשה כי יפסיק את מעשיו, אך הוא המשיך לגעת בה תוך שהוא שאל אותה אם היא בטוחה בכך.

אז, היא ביקשה שוב כי יפסיק, והנאשם חדל ממעשיו. הוא התנצל לפניה ואמר לה כי היצר השתלט עליו. עוד הוכח במשפט, כי בהמשך אותו ערב, נתקלה המתלוננת בתקלה נוספת במחשב. לכן, היא ניגשה למשרדו של הנאשם על מנת לבקש את עזרתו. אז, הוא הוביל אותה חזרה למשרדה וביקש ממנה לשבת על הכיסא שלה. בהמשך לכך, הוא נגע בה שוב בגבהּ, בחזה שלה, ברגליה, בין רגליה ונישק אותה על מצחה. הנאשם חדל ממעשיו כשהמנקה הגיע לאזור שהותם.

מסייע למשפחות נזקקות

התביעה שדרשה עונש של שנה וחצי מאסר, טען כי בין השאר ובעיקר, הנאשם ביצע את מעשיו החמורים במתלוננת בעודה קטינה, במסגרת העבודה ותוך ניצול פערי הכוחות ביניהם. הוא ניצל בקשה תמימה שלה לסיוע טכני וביצע בה מעשים מגונים, פעמיים, חרף התנגדותה המפורשת לכך. המתלוננת הייתה נסערת, יצאה בוכייה מהמקום ובהמשך, היא נזקקה לטיפול נפשי. עוד עלה כי בעבר הורשע גבאי מספר פעמים ואף ריצה עונשי מאסר.

מנגד טען הסנגור, כי הנאשם הוא בחור צעיר שניסה בדרכו שלו להתקרב אל המתלוננת. הוא חפץ ביצירת קשר אמיתי עם המתלוננת, אומנם הוא חדר לפרטיותה ללא הסכמתה, אך לא נעשה על-ידו כל מעשה אלים או מבזה כלפיה. על כן, אין בסיס לטענה בדבר ניצול כביכול. מדובר בחומרה ברף נמוך מאוד שמתקרב אף לגבול האי-פליליות. הנאשם הוסיף וציין שלא התכוון להזיק למתלוננת ואינו עבריין מין. כיום, לדבריו הוא מנהל ארגון חסד ומסייע למשפחות נזקקות, יש לו פעילות חברתית, לומד בישיבה, מייעץ בתחום העסקי.

השופט חאג' יחיא הדגיש בגזר הדין כי עברו של הנאשם אינו כולל עבירות מין, עם זאת, הוא כולל ביצוע עבירות חמורות, אשר הקו המאפיין שלהן, הוא אלימות וכוחניות ולמרות הרשעותיו העוקבות והסמוכות יחסית חרף גילו הצעיר, ולמרות מאסרו הממושך, כל זה לא הרתיע אותו מפני ביצוע עבירות מין בקטינה הכפופה למרותו. "חומרת המעשים נגזרת גם מפערי הגילאים בינו לבין המתלוננת, כ-10 שנים ובעיקר – עובדת היותה קטינה במועד האירוע (בת 17)", כתב השופט חאג' יחיא והוסיף: "החומרה נגזרת גם מיחסי הכפיפות בעבודה ופערי הכוחות שהיו ביניהם באותה עת. לא זו בלבד. נזכיר את העובדה שהוכחה במשפט לפיה, המתלוננת התנגדה מפורשות למעשי הנאשם עוד בהזדמנות הראשונה. אף שהוא התנצל לפניה בפעם הראשונה, הוא חזר לסורו בפעם השנייה".

________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מוחמד חאג' יחיא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות