השליך בקבוק זכוכית ממניע לאומני – נתבע בעשרות אלפי שקלים

עימות בעיר העתקה בירושלים הוביל לפציעתו של יהודי והותקף הורשע. ארגון חוננו שניהל מאבק משפטי להרשעת הנאשם, הוביל כעת גם לתביעת נזיקין נגדו
גילי סיוון-כהן |
בית הדין לעבודה מחק תביעת מנכ"ל שעבד בסין ותבע את מעסיקיו בארץ
אילוסטרציה: shutterstock

לפני ארבע שנים צעדה קבוצת יהודים בעיר העתיקה בירושלים. ערבים שהיו במקום החלו להתעמת איתם ואחד מהם זרק בקבוק זכוכית אשר פגע בראשו של אחד היהודים ופצע אותו. היהודי הגיש תלונה במשטרה אך הפרקליטות סגרה את התיק. ארגון חוננו ניהל מאבק משפטי אשר הביא לפתיחת התיק והרשעתו של התוקף עליו נגזרו חודשיים של עבודות שירות. כעת הוגשה נגד הערבי תביעה אזרחית בסך 45,000 שקלים.

התביעה האזרחית בסך 45,000 שקלים לבית משפט השלום בירושלים כנגד ערבי אשר זרק לפני ארבע שנים בקבוק זכוכית על ראשו של יהודי בעיר העתיקה ופצע אותו. על הערבי נגזרו חודשיים עבודות שירות ותשלום פיצוי בסכום של 3,000 שקלים. האירוע החל כאשר קבוצת יהודים צעדה בעיר העתיקה בירושלים וערבים שהיו במקום החלו להתעמת עימם. הערבי שעבר במקום החל לתקוף את אחד היהודים.

מאבק עיקש

במהלך העימות הותז גז מדמיע בפניו של הערבי ושוטרים שהיו במקום הרחיקו אותו משם. אז זרק הערבי בקבוק זכוכית לעבר היהודים ופגע בראשו של אחד מהם. היהודי נחתך בראשו מהבקבוק ונזקק לתפרים. לאחר התקיפה היהודי הגיש תלונה במשטרה אולם הפרקליטות סגרה את התיק. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו ניהל מאבק משפטי אשר הביא לפתיחת התיק והרשעתו של התוקף. כעת, לארח הרשעתו של הערבי הוגשה נגדו התביעה.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו

כתב האישום שהוגש כנגד הערבי מתאר את האירוע: "ביום 12.8.2020 צעד המתלונן ברחוב ויה דולורוזה בעיר העתיקה לכיוון רחוב הגיא עם קבוצת אנשים נוספים. באותו שלב התגלע וויכוח בין אנשי הקבוצה שעליה נמנה המתלונן לבין אנשי המקום. במסגרת וויכוח זה, לאחר דין ודברים, החלו אנשי הקבוצה ואנשי המקום לדחוף זה את זה. באותה עת עבר הנאשם במקום יחד עם בנו, ניגש לאחד מחברי הקבוצה ותפס בחולצתו.

בשלב זה הרים הנאשם כיסא במטרה לזרוק אותו לעבר חברי הקבוצה. לאחר זמן קצר, בעוד שחברי הקבוצה מתרחקים מהמקום, זרק הנאשם לעבר המתלונן בקבוק זכוכית ופגע בראשו. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרם למתלונן חתך של 3 סנטימטרים בקרקפת, בגינו נדרש המתלונן לטיפול רפואי בבית חולים, חבישה ותפרים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות