פרקליטי המחבלים נגד חוננו: הפכתם אירוע תאונת דרכים לפיגוע

העליון דן בערעור המחבלים שביצעו פיגוע דריסה ב-2019 בו נפצעו 2 חרדים וטענו כי הארגון מעוות המציאות. חוננו: "דברי הבלע הם תעודת כבוד עבורנו"
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

בית המשפט העליון קיים דיון בערעור שהגישו המחבלים אשר ביצעו פיגוע דריסה בירושלים בשנת 2019 בו נפצעו שני בחורי ישיבה חרדיים. במהלך הדיון טענו עורכי דינם של המחבלים בהם עו"ד לאה צמל, כי ארגון חוננו המייצג את בחורי הישיבה מעוות את המציאות וגרם לכך שבית המשפט המחוזי קבע שמדובר בפיגוע ולא בתאונת דרכים. מארגון חוננו נמסר: "דברי הבלע של באי כוח המחבלים הארורים הם עבורנו תעודת כבוד. נמשיך לסייע לנפגעי פעולות הטרור שמבצעים הלקוחות של עו"ד דכוור, עו"ד צמל וחבריהם למיצוי מלוא חומרת הדין עם המחבלים, עוזריהם ושולחיהם"

לפני שבוע התקיים דיון בבית המשפט העליון בערעור אותו הגישו המחבלים מחמד חדור ונזיה עוויווי, אשר ביצעו פיגוע דריסה בירושלים בשנת 2019 בו נפצעו שני בחורי ישיבה חרדיים – אברהם ארנד ואליהו פוקס. תחילה נחקר האירוע כתאונת דרכים אולם לאחר מספר חודשים בעקבות מאבק ארגון חוננו נעצרו המחבלים. לפני ארבעה חודשים גזר עליהם בית המשפט המחוזי בירושלים 11 ו 16 שנות מאסר. את נפגעי העבירה מייצג

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו

"זיהום החקירה מתחילתה ועד סופה"

במהלך הדיון טענו עורכי דינם של המחבלים, לאה צמל וסוהיל דכוור כי ארגון חוננו המייצג את בחורי הישיבה הציג מצג שווא שגרם להרשעת המחבלים בטרור למרות שלטענתם מדובר בתאונת דרכים. עו"ד דכוור טען בדיון כי הפיכת החקירה בתיק מתאונה לפיגוע דריסה תוכננה ע"י חוננו: "שני המתלוננים במקרה זה עוד מתחילת האירוע מיוצגים באותה תקופה ע"י ארגון חוננו. אותו ארגון הוא ורק הוא שגרם לזיהום החקירה מתחילתה ועד סופה מתוך שיקולים פסולים שלו, תיכף נדע שכל התשתית תוכננה במזיד ע"י חוננו".

עו"ד צמל טענה כי בחורי הישיבה שנפצעו בפיגוע לא נדרסו בשל חזותם החרדית וכי חוננו הביאה אותם ע"מ להעיד עדות שקר: "כאשר הולך סיפור כזה של שניים שלבושים כחרדים ולא כפי שתיארו אותם העדים, לא אלמן ישראל כיוון שלזכותם עומד הארגון הזה שזה תפקידו, שהוא ארגון לנפגעי פעולות טרור ואני מניחה שהעדים אורגנו על ידו. גם שהשניים הגיעו להעיד את עדותם הם לא נחקרו לאחר האירוע והייתה שם אני מניחה הדרכה מסיומת".

מארגון חוננו נמסר בתגובה: "דברי הבלע של באי כוח המחבלים הארורים הם עבורנו תעודת כבוד. נמשיך לסייע לנפגעי פעולות הטרור שמבצעים הלקוחות של עו"ד דכוור, עו"ד צמל וחבריהם עד למיצוי מלוא חומרת הדין עם המחבלים, עוזריהם ושולחיהם".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות