יוגבל שכ"ט עוה"ד בתיקי הוצאה לפועל

מליאת הכנסת אישרה את התיקון לחוק ההוצאה לפועל, הצפוי להפחית באופן דרמטי את השימוש בעיקול רכוש חייבים ולהפחית באופן משמעותי את שכ"ט עוה"ד
גילי סיוון-כהן |
פשיטת רגל

בשורה משמעותית לחייבי הוצאה לפועל: יוגבל שכר טרחת עורכי דין ותצומצם כניסתם של בעלי תפקידים בגבייה לבתי חייבים.

מליאת הכנסת אישרה תיקון לחוק ההוצאה לפועל, התיקון לחוק צפוי להפחית באופן דרמטי את השימוש בעיקול חפצים על ידי ההוצאה לפועל בבתי החייבים. ולהפחית באופן משמעותי את שכר טרחת עורכי הדין בתיקים בסכומים נמוכים.

חובות בסכומים נמוכים בהוצאה לפועל תופחים ללא פרופורציה כבר עם פתיחת התיק כיוון שמתווספים עליהם אגרה ושכר טרחת עורך דין. חובות קטנים תופחים ללא פרופורציה, באופן שאינו הוגן ואף אינו אפקטיבי ולא מניע אותם לתשלום. התיקון מגביל את שכר הטרחה המשולם בתיקים אלה לסכום של 244 שקלים או 10% מסכום החוב, לפי הגבוה מביניהם. התיקון שאושר כולל שכר טרחה מידתי יותר ומתקן עיוות רב שנים.

בנוסף, צומצמה באופן דרמטי הכניסה לבתי החייבים. מדובר בכלי גבייה שכרוך בפגיעה בפרטיותם ובכבודם של חייבים יחידים. במקרה שמדובר בזוכה שהינו תאגיד, תתאפשר כניסה רק מסכום של 35,000 שקלים. התיקון שאושר, צפוי להקטין בכ-50% את המקרים שבהם נכנסים בעלי תפקיד בגבייה לביתם של חייבים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות