נאשמים בהשלכת רימון ושוחררו ממעצר: "מסוכנות נמוכה"

ביהמ"ש המחוזי בנצרת הורה על שחרורם של אחים הנאשמים בסחיטה באיומים במאות אלפי שקלים. בכך התקבלה עמדת הסנגור, עו"ד מיכאל כרמל, שטען כי מדובר באנשים נורמטיביים וכי ניתן להסתפק בחלופת מעצר
רונן לוי |

שופט בית משפט המחוזי בנצרת, שאהר אטרש, הורה לשחרר שני נאשמים, אחים, בסחיטה באיומים של מאות אלפי שקלים על רקע סכסוך עסקי שבמהלכו אף הושלך רימון לעבר בית המתלונן.

על פי כתב האישום בו הואשמו השניים, בבעלותו של אחד האחים, חברה שבה הועסק אחיו ועל רקע זה נוצרו קשרי חברות בינם לבין הנאשם הנוסף בתיק. במהלך שנת 2022 שני האחים שיתפו פעולה עם המתלונן בתחום מכירת סחורה חקלאית, באופן שבו הם השקיעו כספים ברכישת סחורה חקלאית ואילו המתלונן דאג לקטיף הסחורה ומכירתה. לאחר מכן, הצדדים התחלקו ברווחים בהתאם למתווה עליו סוכם מראש. כחלק משיתוף הפעולה, העבירו האחים למתלונן סכום של 580,000 שקלים לצורך רכישת תפוחים וסחר בהם. סוכם כי לאחר סיום קטיף התפוחים ומכירתם יתחלקו הצדדים ברווחים.

עו"ד מיכאל כרמל. צילום: פלאש 90

בעקבות המלחמה נוצר עיכוב בקטיף הסחורה ומכירתה. חרף האמור ועד לחודש ינואר 2024 החזיר המתלונן לאחים סך 580,000 שקלים והם לא הסתפקו בכך ודרשו את מלוא הסכום שהיו צפויים לקבל לאחר השלמת העסקה – 1.2 מיליון שקלים, ובמספר הזדמנויות, בכתב, בעל-פה ובהתנהגות, איימו על המתלונן לפגוע בגופו, במשפחתו ובשמו הטוב, במידה ולא ישלם להם את מלוא הסכום. לאחר שהעביר להם 'רק' 50 אלף שקלים, הושלך רימון לעבר ביתו והוא קיבל שיחות מאיימות.

עו"ד כרמל: "אין חשש להשפעה על העדים"

הסניגור של השניים, עו"ד מיכאל כרמל, ביקש מבית המשפט שלא להאריך את מעצרם עד תום ההליכים ואמר כי ניתן במקרה אחד להתקין איזוק אלקטרוני ובאחר בשל בעיה טכנית ניתן למנות מפקחים. עוד ציין עו"ד כרמל כי מדובר באנשים נורמטיביים ששירתו עד למעצרם בכוחות הביטחון ובמילואים, הראיות בתיק מתועדות ואין חשש להשפעה על העדים וניתן לאיין את המסוכנות הנשקפת דרך שחרורם לחלופות המוצעות.

השופט שקיבל את דברי הסנגור, הסכים לשחרר את השניים לחלופת מעצר וכתב בהחלטתו כי המסוכנות הנשקפת מאח אחד הינה בינונית ואילו המסוכנות הנשקפת מהשני בינונית – נמוכה וניתן להפיג מסוכנות זו על ידי שחרור השניים לחלופות המוצעות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות