איש הדממה: סיפורו של עו"ד מיכאל כרמל

הוא גדל על ההר שעל שמו קרויה משפחתו, ושם גם למד משפטים, התמחה ופתח את משרדו. עו"ד כרמל מתעסק בפלילים הקשים והמעניינים ביותר – ויודע לקחת את הזמן לנקות את הראש מתחת למים
%d7%93%d7%a0%d7%99%d7%90%d7%9c-%d7%91%d7%9f-%d7%97%d7%9e%d7%95 |
עו"ד מיכאל כרמל צולל בסיני עם חברים

אין מי שעובד בתחום הפלילים בצפון הארץ ולא מכיר את השם מיכאל כרמל. תקצר היריעה מלפרט את כל רשימת תיקיו המתוקשרים, אם כי ניגע כמובן במדגם מתוכם. אבל בין אם זו מלחמת כנופיות בחיפה, אמן מפורסם שחשוד בעבירות מין או רצח שמקפיץ את שמו של קיבוץ שליו לכותרות שלא בטובתו – אם זה תיק עסיסי, קשה וכזה שכולם מדברים עליו, שקורה בין הכרמל לגבול הלבנון – סביר שתמצאו שם את האיש שבדיוק השנה חוגג חצי מאה על פני האדמה.

עו"ד כרמל גדל במושבה זיכרון יעקב כסוג של נסיך – אולי בלי הגינונים אבל עם הייחוס. אבי-סבו מצד אמו, אריה-ליב ניידרמן, נמנה על מייסדי המקום בשנת 1882. החלוץ ניידרמן אף נבחר ל"מוכתר" הראשון של המושבה – המוציא והמביא בענייניה מול השכנים והרשויות. כשהיה נער עברה משפחתו לחיפה, העיר בה עתיד היה להפוך לכוכב בתחום המשפט.

עו"ד מיכאל כרמל

עו"ד כרמל נמנה על בוגרי המחזור השלישי של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, שנפתחה לאחר מאבק ממושך כדי לקרוע את ההגמוניה של לימודי התחום מתל אביב וירושלים (הימים, כמובן, לפני עידן המכללות). את התמחותו עשה בביהמ"ש המחוזי בחיפה, אצל השופט המנוח מיכה לינדנשטראוס (לימים מבקר המדינה).

את שמו בענף החל לרכוש בעכו, עיר רוויית עוני ומשום כך גם פשיעה, כמנהל המשרד וה"אס" במשרדו של עו"ד משה גלעד. בשנת 2000 חזר להר שעל שמו קרויה משפחתו ופתח משרד בוטיק משלו, שם הוא פועל למען לקוחותיו בצוותא עם עורכי הדין אורה לישינסקי ודן אלסאנוב.

למשרדו של עו"ד כרמל יש תת-התמחות מעניינת – ייצוג נאשמים שהסתבכו בפעם הראשונה בחייהם, גם אם לעתים מדובר בכאלה שאיתרע מזלם לעשות זאת "בגדול". לדברי עו"ד כרמל, מדובר בשליחות מתגמלת מאד, בעיקר לנשמה. "אני זוכר כל לקוח שהצליח לעבור הליך שיקומי ולא לחזור לפשע. אני זוכר כל חייל שסיים צבא בהצלחה ובחר בחיים חדשים כי הצלחתי לעזור לו בתור קטין".

"אני מאמין שאין מלחמה שאי אפשר לנצח בחוכמה ובסבלנות"

אחת ההתמחויות של המשרד היא עבירות מין. בין ההצלחות המתוקשרות של עו"ד כרמל ושותפיו בתחום זה ובתחום הפלילים בכלל אפשר למנות את האונס הקבוצתי בקריות, בו הצליח להביא לזיכוי שניים מן הנאשמים; ייצוג מוצלח של הנאשם בירי על ראש עיריית עכו יהודה לנקרי; זיכויו של סגן אלוף העולם בסיף, יצחק חטואל, מאישום של סחר בסמים (הזיכוי הראשון שלו אי-פעם); וכן תיקים של אמנים בכירים שעדיין מככבים בכותרות. יצוין שכמומחה אמיתי בתחום, עו"ד כרמל יודע לעבוד משני עברי המתרס, ובימים אלה הוא מייצג את משפחת הקורבן בתיק האונס בשכונת נווה שאנן שבחיפה.

כדי לנקות את הנשמה מכל הרוע הזה שמתעסקים בו לצורך פרנסה, מקפיד האזרח מיכאל כרמל לגדל את ילדיו באופן שלעולם לא יתקרבו אפילו להגיע לאן שהגיעו לקוחותיו, ובכלל להפריד בין אווירת המשרד לזו של הבית. כמו כן הוא שואב רוגע ורענון מן הכחול העמוק של הים, אליו הוא מרבה לצלול במעט הרגעים הפנויים בין העבודה למשפחה. את חופי סיני וסודותיהם התת-מימיים הוא מכיר היטב, ואם תיפגשו בו במסדרונות ביהמ"ש אולי תוכלו לקבל טיפים שישדרגו לכם את החוויה – כמובן, אחרי שתחלוף הקורונה.

באשר למה שמנחה אותו בחיים המקצועיים, אומר עו"ד כרמל: "להיות מקצועי זה אומר לתת את הלב והנשמה בכל תיק, להיות מסודר, להכיר את התיק על בוריו ולבוא תמיד מוכן לדיונים. אני מאמין שאין מלחמה שאי אפשר לנצח בחוכמה ובסבלנות".


 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות