"החברה הישראלית זקוקה לרווחה ובריאות נפש"

עו"ד ענת מיסד כנען בוועידת המשפט: "אנחנו מלאי ביקורת על אוזלת היד על הטיפול באלימות משטרתית ואלימות סוהרים, גם כלפי אסירים ביטחוניים"
מעיין לביא |
שומרים כיסאות ריקים לחטופים, ועידת המשפט של לשכת עוה"ד, היום. צילום: פלאש 90

הסנגורית הציבורית הארצית עו"ד ענת מיסד כנען בוועידת המשפט: "אנחנו מלאי ביקורת על אוזלת היד על הטיפול באלימות משטרתית ואלימות סוהרים, גם כלפי אסירים ביטחוניים".

על השפעת המשבר על העבריינות: "המצב הנוראי שבו המדינה נמצאת משפיע על סוגי העבריינות. קבוצות שונות שפחות פגשנו בעבר, אנשים שמבצעים עבירות על רקע המצב בין אם הם עצמם נפגעו או קרוביהם. לוחמים פוסט טראומטיים ששבו ממילואים, אנשים המרגישים פליטים בארצם, וילדים ובני נוער מתקשים להשתלב במסגרות חברתיות. כל אלה מובילים לביצוע עבירות בשיעורים גבוהים".

"מלאי ביקורת"

על פערים בין אכיפת החוק למציאות: "מערכת האכיפה מתפקדת כרגיל, אך קיים פער בינה לבין השינויים החריגים במציאות. מילואימניק שנעצר בגלל התפרצותו לדירה, אישה חד הורית שנעצרה בגלל התפרצותה בפני שוטר – זה לא מפתיע, אבל זה צריך להיבחן באופן שונה".

על הצורך בתשומת לב רגשית מצד המערכת המשפטית: "החברה הישראלית זקוקה לרווחה ובריאות נפש. אנו כציבור משפטי צריכים להשתפר ביכולת שלנו לזהות את אלה שזקוקים לרווחה לבין אלה שזקוקים לטיפול פלילי".

על הביקורת כלפי המערכת המשפטית: "אנחנו מלאי ביקורת על אוזלת היד של הטיפול באלימות סוהרים ובאלימות משטרתית כלפי אסירים ביטחוניים. יש מקום לביקורת, אך לא לביקורת הרסנית או פרסונלית. הדרישות ל'קשיחות' בפרקליטות אינן תואמות את הצורך הנוכחי. אנחנו זקוקים לפרקליטים רציניים, יצירתיים ומחויבים לציבור, ולא לקשוחים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות