האב דרש חינוך חילוני לבתו, האם התנגדה – מה קבע ביהמ"ש?

ביהמ"ש לענייני משפחה בב"ש קבע לאחרונה כי הילדה בת ה-5, הנמצאת במרכז המחלוקת, תירשם לגן חילוני, כפי שנהגה עד כה: "מעבר לגן אחר יעמיק הפערים בין ההורים"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

השופטת דיאנה פסו-ואגו מבית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע, קבעה באחרונה כי ילדה בת חמש תלמד בשנת הלימודים הנוכחית בגן חילוני ולא כפי שהאם רוצה בגן דתי.

‏המדובר בילדה שנולדה להורים שניהלו קשר ללא נישואין. המחלוקת העיקרית בתיק נסובה סביב בחירת המסגרת החינוכית המתאימה עבור הקטינה לשנת הלימודים תשפ"ה.

האב, טען כי הקטינה גדלה והתחנכה עד כה במסגרת חינוכית חילונית, ולכן יש להמשיך במגמה זו ולשלבה בגן חובה ממלכתי חילוני. לטענתו, האם, הנתבעת, ניסתה לשנות את אורחות חייה של הקטינה ולרשום אותה לגן חובה ממלכתי דתי, וזאת ללא הסכמתו. התובע גם העלה טענות נוספות כנגד התנהלות האם, כולל סירובה לרשום את שם משפחתו בזהותה של הקטינה והחלטות חד-צדדיות בנוגע לחינוכה.

מנגד, האם טענה כי היא נוהגת על פי אורח חיים דתי כבר מספר שנים וכי הקטינה מבלה את רוב זמנה בביתה, שנמצא בקרבת גן חובה ממלכתי דתי, ולכן יש לרשום אותה לשם. היא טענה כי גן דתי יאפשר לקטינה לחוות יציבות חברתית ולשמור על קוהרנטיות עם אורח החיים הדתי הנהוג בביתה.

טובת הילדה

השופטת פסו-ואגו פסקה כי טובתה של הקטינה מחייבת את המשך חינוכה במסגרת חינוכית חילונית, לפחות בשלב זה. השופטת ציינה כי הקטינה כבר חווה את הפערים בין אורחות החיים השונים של הוריה, וקבעה כי מעבר לגן דתי עלול להעמיק את הפערים הללו ולהעצים את הקונפליקטים ביניהם, כפי שתיאר התובע: "אני חייב לומר שרק בעת האחרונה היא התחילה להגיד אבא אני לא רוצה להכין איתך עוגיות בשבת כדי לא להדליק תנור"
השופטת הדגישה כי הקטינה זקוקה לתהליך טיפולי שיסייע לה להתמודד עם הפערים הללו, והוסיפה כי החלטה על מעבר למסגרת חינוכית דתית צריכה להתבצע רק לאחר סיום תהליך טיפולי זה".

"יובהר, כי, ״אין החינוך החילוני טוב יותר או פחות מהחינוך הדתי וההיפך ונדמה כי לא מדובר בזרמים מקוטבים המעוררים דילמות ערכיות ומוסריות. ההכרעה, כאמור, עניינה אך ורק טובתה של הקטינה״, סיכמה השופטת.

בסיכום, נקבע כי "טובתה העיקרית של הקטינה היא בקיום קשר יציב, תקין ובריא עם כל אחד מהוריה" וכי על ההורים לפעול לטובתה מתוך ראייה כוללת של צרכיה. בית המשפט המליץ להורים לשקול פנייה להדרכה הורית שתסייע להם להתמודד עם המחלוקות ביניהם באופן טוב יותר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות