מאסר על תנאי למאיים על ח"כ אחמד טיבי – "איום לא ספציפי"

אלמוג ממן, 26, הורשע באיומים על חבר הכנסת, אך ביהמ"ש קבע כי "מידת הפגיעה בערכים המוגנים הינה ברף התחתון", שכן האיום לא התבצע "פנים מול פנים"
גילי סיוון-כהן |
ח"כ אחמד טיבי. צילום ארכיון: פלאש 90

בית המשפט גזר מאסר על תנאי, על אלמוג ממן, בן 26, שהורשע בעבירת איומים על חבר הכנסת אחמד טיבי. השופט אלכס אחטר, כתב בגזר הדין שמידת הפגיעה בערכים המוגנים הינה ברף התחתון שכן הנאשם לא איים על המתלונן פנים מול פנים והאיום בו נקט לא היה ספציפי ומפורט, הגם שמן הסתם הדאיג את חבר הכנסת טיבי.

על פי כתב האישום, ממן שלח לחבר הכנסת אחמד טיבי הודעה באמצעות אפליקציית האינסטגרם ובזו הלשון: "כדור לראש תקבל בקרוב, גם רימון תקבל יסבך יזבל" וצרף תמונה של פרי רימון ושל כדורגל.

התביעה המשטרתית טענה כי הנאשם פגע במעשיו בשלוות נפשו ובטחונו של המתלונן ושל ציבור בוחריו בהיותו של המתלונן חבר כנסת – סמל שלטון החוק במדינה, נבחר ציבור המייצג את ציבור בוחריו. כשלעמדתה, נסיבות העבירה בהן הנאשם שלח את ההודעה באופן פרטי ואישי לחשבון האינסטגרם האישי של המתלונן מצדיקה מאסר 3 חודשים שירוצה בעבודות שרות. היא גם הפנתה לעברו הפלילי של הנאשם, הכולל הרשעה בתקיפה סתם והרשעה בסיוע להחזקת סמים.

"איום מילולי"

מנגד בא כוח הנאשם טען שמבלי להמעיט מחומרת המעשה המכוער, הנאשם הביע חרטה על מעשיו ושלח מכתב התנצלות לח"כ טיבי והעבירה בוצעה על רקע סערת רגשות, בעת שהנאשם היה צעיר ונאמרו ברשת החברתית פעם אחת בלבד ולא פנים מול פנים.

השופט אחטר שהחליט לקבל את טענת הסנגור, הסתפק בעונש מאסר על תנאי ציין בגזר הדין: "אמנם איום על עובד ציבור ככלל, ונבחר ציבור בפרט, מהווה נסיבה מחמירה מאשר איום על אזרח מן השורה, הרי שבנסיבות ענייננו ומבלי להקל ראש מעצם חומרת העבירה בה הורשע הנאשם אני סבור שמידת הפגיעה בערכים המוגנים הינה ברף התחתון", כתב השופט בהחלטתו.

עוד הוסיף השופט: "ברור שאין באמור כדי לקבוע שמעשים אלו הם מעשים קלי ערך בלבד, אולם במנעד של חומרתם ניתן למקם אותם בחלק התחתון של רף החומרה וזאת כמובן לצורך הקביעה העונשית. מדיניות הענישה הנהוגה בעבירת איומים שעיקרה מילולי בלבד, ללא אמצעי מדגים, באמצעות הודעת טקסט מתחיל ממאסר מותנה".\

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט אלכס אחטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות