האם המילה "לכאורה" לפני המילה מושחת מספיקה?

ביהמ"ש הורה לחבר סיעת אופוזיציה לשעבר במועצת בני עי"ש לפצות את מפקח הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לאחר שכינה אותו "לכאורה מושחת"
אייל חן |
אילוסטרציה envato

גם המילה "לכאורה" שהוסיף אשר עזרי, חבר סיעת אופוזיציה לשעבר במועצת בני עי"ש, לפני שכינה את לירן לוי, מפקח הוועדה המקומית לתכנון ובניה זמורה 'מושחת' בקבוצת פייסבוק בה הוא מבקר בה את תפקודה של מועצת הרשות המקומית וראשה, לא הספיקה לו ובית משפט הורה לו לפצות בסך של כ-63 אלף שקלים, כולל הוצאות ושכ"ט עו"ד את עובד הציבור בשל פרסומי לשון הרע. "עצם העובדה כי הנתבע עשה שימוש במילה "לכאורה" אינו מגמד מבוטות הטענות והדברים שנאמרו על ידיו", כתב השופט בפסק הדין.

לירן לוי, המפקח בוועדה המקומית לתכנון ובניה זמורה, תבע את אשר עזרי, חבר מועצת בני עי"ש לשעבר, בטענה כי עזרי פרסם שני פוסטים בפייסבוק בהם טען שלוי "מושחת" ופועל בשליחות גורמים במועצה. הפרסומים הללו נעשו בעקבות ביקורת שביצע לוי בנכס שבבעלות עזרי, אשר העלתה חשד לעבירות תכנון ובניה ובמשפט הוברר כי לא היתה כל מחלוקת כי מדובר בבניה לא חוקית בנכס, כאשר אף הנתבע עצמו הודה בכך. לוי טען כי הפרסומים פגעו בשמו הטוב ובמעמדו המקצועי וגרמו לו לנזק נפשי וכלכלי משמעותי.

דעה לגיטימית?

מנגד עזרי טען להגנת אמת בפרסום ולתום לב. הוא הסביר כי פרסומיו היו בגדר הבעת דעה לגיטימית וביקורת על עובד ציבור. לדבריו, הביקורת של לוי בביתו הייתה לצורך קנטור ולא לצורך ביקורת עניינית, וציין כי התנהלותו של לוי נראית לו מושחתת והוסיף כי אמירותיו בקבוצה היו בלשון זהירה ביותר, תוך שימוש במונח "לכאורה".

השופט ישראל פת שדחה את טענות הנתבע, קבע כי מדובר בעובד ציבור שממלא את תפקידו נאמנה וכי לא היה מקום להטיח בו טענות חמורות של "שחיתות" כביכול, על לא עוול בכפו. "הנתבע לא השכיל להוכיח כי יש קמצוץ של אמת בפרסום הטענה בדבר מושחתות התובע", כתב השופט פת בהחלטתו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות