מח"ש ביקשה להתחשב בשוטר שהכה עצור: ביהמ"ש ביטל את הרשעתו

הרשעתו של השוטר, שהודה בתקיפת עצור, בוטלה והוא ירצה 250 שעות לתועלת הציבור. במקביל הוא יפצה את האזרח שהוכה בסכום של 500 שקלים בלבד
אייל חן |
המחלקה לחקירות שוטרים, צילום: פלאש 90

המחלקה לחקירות שוטרים, החליטה להתחשב בשוטר שהואשם והודה בתקיפת עצור וביקשה שלא להרשיעו בפלילים, בית המשפט קיבל את הבקשה, ביטל את הרשעת השוטר בפלילים וגזר עליו 250 שעות לתועלת הציבור ותשלום פיצוי לאזרח שהוכה על ידו בסך 500 שקלים.

על פי כתב האישום, בו הודה השוטר, הוא שירת כשוטר סיור בתחנת אופקים והתפתחה תגרה בין מספר בליינים ובעקבות התגרה, נעצרו חלק מחבריו של המתלונן והוא הגיע לתחנה המשטרה שבאופקים. תחת השפעת אלכוהול, עמד מחוץ לגדר התחנה, קרא לשוטר וקילל אותו, בתגובה, השוטר ניגש אליו וחזר פנימה אל התחנה.

לאחר שהמתלונן המשיך לקלל את השוטר ואף השמיע איומים כלפיו, השוטר יצא שוב מהתחנה והודיע למתלונן על מעצרו וזה נטל שתי אבנים משתלבות וקרא לעבר השוטר "שיפוצץ אותו". למראה האבנים בידיו של המתלונן, שלף הנאשם את אקדחו האישי וכיוון אותו אל המתלונן. בתגובה, המתלונן הניח מיד את האבנים מידו. השוטר ניגש אז אל המתלונן וסטר על עורפו. לאחר מכן, הפיל אותו לרצפה, הכה אותו במכת אגרוף ובעט בו. בעוד המתלונן ישוב על הקרקע, השוטר המשיך והיכה אותו במכת אגרוף נוספת.

"חריגה מהמידה הראויה"

בדיון הטיעונים לעונש לאחר ההרשעה, מח"ש הודיעה כי היא מסכימה לביטול ההרשעה ועמדה על כך שיוטל על השוטר מאסר מותנה. אולם לאור הערות בית המשפט לגבי המשגה המשפטי בעמדת המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה זאת כי היא חוזרת בה מעתירה זו, שאינה אפשרית במקרה של ביטול הרשעה ועמדתה העונשית היא שנוכח עמדתה החריגה המסכימה לביטול ההרשעה, הפגיעה בערכים המוגנים וחומרת האירוע יש להחמיר עם הנאשם בהיקף צו של"צ שיעמוד על 400 שעות.

השופטת ענת חולתא ציינה בהחלטתה כי הנאשם ביצע עבירת אלימות כלפי אזרח. חרף אשמו התורם הנכבד של המתלונן, אשר הצדיק הפעלת כח, "מעשי הנאשם חרגו מהמידה הראויה והנדרשת. מצבים אלה מצדיקים הטלת פיצוי לזכות נפגע העבירה, ולו פיצוי סמלי המגלם את הפגיעה בו במידה העולה מכתב האישום", כתבה השופטת חולתא והוסיפה: "עצם הסכמת המאשימה אינה בבחינת 'פרס' או 'טובה' שיש לאזנה בהחמרה ברכיבי ענישה אחרים" והסתפקה ב-250 שעות לתועלת הציבור ולא 400 כפי שביקשו במח"ש.

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת חולתא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות