נפילה בשטח פרטי: קשיש מבת ים יפוצה בעקבות פציעה קשה

הקשיש נפל ביציאה מבית הכנסת בשעת ערב, ובמסגרת פשרה נקבע כי ועדי הבתים שבשטחם התרחש המקרה יפצו אותו בסכום של 128 שקלים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה Envato

קשיש בן 75 מבת ים, שנפצע קשות לאחר שנפל ביציאה מבית הכנסת, יפוצה בסכום של 128 אלף שקלים על ידי ועדי הבתים שבשטחם התרחש המקרה, כך נקבע בפשרה שהושגה לאחרונה בבית משפט השלום ברמלה.

המקרה התרחש לפני כשנתיים, כאשר הקשיש עשה את דרכו לביתו לאחר תפילת ערבית. בהליכתו בשביל חשוך בין שני בניינים, אשר משמש גם כחניה, הוא נתקל באבן שפה שבורה, איבד את שיווי משקלו, ונפל בעוצמה לקרקע. בעקבות הנפילה, הקשיש נפצע בזרועו ובפניו, וסבל משברים באף, בחוליית הצוואר ובכף ידו השמאלית.

באת הכוח של הקשיש, טענה כי השטח שבו התרחש האירוע היה בלתי מואר ולא היו בו כל אזהרות מפני המכשול המסוכן. בעקבות הנפילה, הקשיש הובהל לבית החולים 'וולפסון', שם עבר ניתוח לקיבוע חוליית הצוואר והשבר בכף היד.

59% נכות צמיתה

הקשיש אושפז לשישה ימים במחלקה האורתופדית ושוחרר לביתו כשהוא סובל ממגבלות קשות ונזקק לסיוע צמוד. חוות דעת רפואית שהוגשה לבית המשפט קבעה כי לתובע נגרמה נכות צמיתה בשיעור של 59%. מומחה מטעם בית המשפט אישר את הנכות בשיעור גבוה של מעל 30%.

בעקבות האירוע, הוגשה תביעה נזיקית נגד נציגויות ועדי הבתים של הבניינים שבהם התרחש המקרה, בטענה כי עליהם מוטלת האחריות לדאוג לתחזוקת השטח ולמניעת מפגעים. לאחר דיון בבית המשפט, הגיעו הצדדים לפשרה, לפיה ועדי הבתים ישלמו לתובע פיצוי בסך 128 אלף שקלים, באמצעות חברות הביטוח שלהם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות