המשטרה תפצה נער שהוכה בהפגנה על מות אהוביה סנדק ז"ל

שוטר שנכח בהפגנה תועד כשהוא מכה את בן ה-16 באגרוף, הוא הועמד לדין ובמקביל הוגשה נגד המדינה תביעת פיצויים. במסגרת פשרה נקבע פיצוי בגובה 17 אלף שקלים
גילי סיוון-כהן |
הפגנה בעקבות מותו של אהוביה סנדק ז"ל, דצמבר 2020 (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

המשטרה תפצה ב-17 אלף שקלים, נער שהוכה באגרוף על ידי שוטר במהלך הפגנה על מותו של אהוביה סנדק ז"ל. מכת האגרוף תועדה בסרטון, ונגד השוטר הוגש גם כתב אישום משמעתי. בתביעה תואר כי לנער נגרמה פגיעה פיזית כואבת ומסוכנת, עוגמת נפש רבה וכן נשללה ממנו בברוטאליות הזכות להפגין.

האירוע התרחש לפני פחות משנה, בעת שמפגינים מחו מול ביתו של השר אמיר אוחנה בדרישה להקים ועדת חקירה חיצונית שתבדוק את נסיבות מותו של אהוביה סנדק ז"ל. בסרטון תיעוד האירוע נראה שוטר מכה את הנער, אז בן 16, במכת אגרוף חזקה בפניו, ללא כל סיבה.

בכתב התביעה פורט כי לנער "נגרמה פגיעה גדולה, הוא חש הוא חש סחרחורות וסבל מכאבים רבים ועוגמת נפש על ההתנהלות האלימה כלפיו. האירוע מתועד בסרטון.. הממצה למעשה את סיפור הדברים. בסרטון נצפה שוטר יס"מ כאשר הוא תוקף את התובע בצורה אגרסיבית וברוטאלית".

"משטרת ישראל היא האחראית"

בתביעה נטען עוד כי משטרת ישראל נושאת הן באחריות שילוחית לתקיפה והן באחריות ישירה "לא הדריכה הדריכה את השוטרים ובכללם את הנתבע, ולא התריעה בפניהם שלא לתקוף לחינם ולא הבהירה לשוטרים את חשיבות זכות ההפגנה על כל הנגזר מכך לגבי ריסון כוחות האכיפה השיטוריים".

בנוסף, צוין כי כחצי שנה לפני התקיפה עבר הקטין אירוע איבה אשר במהלכו הושלכה אבן גדולה על ראשו וכתוצאה מאירוע האיבה אושפז התובע עם פגיעת ראש קשה והוגדר בפצוע אנוש. אך בנס יצא התובע מאותו אירוע לחיים, אך בשל הפגיעה הרחבה בגולגולת הושמו בראש של התובע פלטינות, ואך במזל לא פגע האגרוף בפלטינות בראשו של התובע ולא גרם לנזק גדול במידה משמעותית.

בסופו של דבר נקבע במסגרת הסכם הפשרה כי המשטרה תפצה את הנער ב-17 אלף שקלים. הסכם הפשרה קיבל תוקף של פסק דין בבית המשפט.

המחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, צילום: פלאש 90

מתיחות על רקע מותו של הנער

כזכור, בדצמבר 2020, במהלך פעילות משטרתית נהרג סנדק ז״ל, שהיה ברכב שאחריו נסעו שוטרים. בעקבות כך החלה תסיסה ופעילות נגד כוחות משטרה בבת עין. לאחר הלוויית סנדק, שהתקיימה בבית הלוויות בישוב בת עין ופיזור חלק מהכוחות, קבוצה של רעולי פנים יידתה אבנים באופן מאסיבי בצורה שסיכנה את השוטרים ששהו במקום.

בימים שלאחר מכן, עשרות מפגינים נעצרו באירועי מחאה ברחבי הארץ בעקבות הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל שנהרג במהלך מרדף משטרתי בבנימין. המוחים טוענים כי הנער נהרג בידי השוטרים בניגוד לעמדת המשטרה שטוענת כי מי שאחראים למותו הם חבריו לרכב.

במהלך ההפגנות המוחים קראו לעבר השוטרים "משטרה של רוצחים", והביעו מחאתם באמצעות חסימת כבישים ורכבות. השוטרים ע"פ דיווחי המפגינים הגיבו כלפיהם באלימות קשה.

כעבור מספר שבועות נכנסו שתי ניידות סיור, במטרה לטפל בסכסוך שכנים בישוב בת עין. ביציאת השוטרים מהישוב, הציר עליו נסעו השוטרים נחסם באבנים גדולות. לאחר שהשוטרים פינו את הציר וחזרו לרכבים, בהמשך נסיעתם וכ-100 מטר מבית הכנסת המרכזי, יצאו ארבעה רעולי פנים ממארב במקום ויידו על הניידות והשוטרים אבנים באופן מאסיבי כאשר בנסיבות האירוע נגרמו נזקים לניידות.


עו"ד יובל אור

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות