האם מותר לאם לעלות קמפיין לגיוס המונים עם פרסום תמונות ביתה?

אף שהקמפיין נועד לגייס כספים לטובת הבת, בת 14 הסובלת ממחלה נדירה, הורתה השופטת להסיר את התמונות ככל ואין הסכמה של האב לפרסומן
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

בפסק דין שניתן על ידי השופטת נאוה גדיש בבית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה, נדונה סוגיה רגישה של פרסום תמונות וסיפור חייה של נערה בת 14, הסובלת ממחלה נדירה, במסגרת קמפיין גיוס המונים ללא הסכמת האב. השופטת גדיש קבעה כי בהיעדר הסכמת האב, יש להורות לאם, להסיר את הפרסום לאלתר.

מדובר באב ואם, הורים לשלוש בנות, מגיל 5 עד 14, כאשר הבת הבכורה מאז לידתה סובלת ממחלה נדירה וזקוקה לסיעוד מלא, וההורים דאגו יחד לכל צרכיה. אולם, בעקבות סכסוך גירושין קשה, היכולת לשתף פעולה למען הבנות נפגעה. במסגרת תיק רכושי, ניתנה החלטה לפרק את השיתוף בבית המשותף של ההורים. האם, אשר התנגדה למכירת הבית, פנתה לגיוס המונים במטרה לגייס את הכסף הנדרש לרכישת חלקו של האב. לשם כך, פרסמה באתר אינטרנט סרטון בו נראו תמונות של הקטינה לצד סיפור חייה ומחלתה.

חשיפה מיותרת

האב טען כי הפרסום נעשה ללא הסכמתו, הן לעצם הפרסום והן לשימוש בתמונות של הקטינות. הוא הוסיף כי הפרסום פוגע בפרטיות הקטינה ומהווה חשיפה מיותרת של סיפור חייה האישי. מנגד האם טענה כי אין כל פסול בפרסום, וכי הוא נעשה לטובת הקטינה כדי להבטיח לה את ביתה. היא הוסיפה כי גם האב נוהג להעלות לרשת תמונות של הבנות.

השופטת נאוה גדיש שקיבלה את טענות האב, הורתה על הסרת הפרסום. היא נימקה את החלטתה בכך שהפרסום פוגע בפרטיות הקטינה ומהווה שימוש בלתי הולם בתמונותיה לצורך רווח כלכלי, בניגוד לחוק הגנת הפרטיות. בנוסף, היא הדגישה כי שימוש בתמונות של קטינים לצורך גיוס כספים מחייב את הסכמת שני ההורים.

"הפרסום שעשתה האם פוגע בפרטיות הקטינה והוא מנוגד לחוק. די בכך כדי להצדיק בקשת האב להסירו… השימוש בתמונתה ובסיפור חייה לשם גיוס כספים מהווה עניין של אפוטרופסות כאשר האם עשתה זאת ללא הסכמת האב".

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת נאוה גדיש

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות