אישום: התחזתה לשוטרת וגנבה כספים מאנשים תמימים

הדר גלברג, 36 מנתניה, נאשמת כי פנתה לאנשים בוואטסאפ תוך שהיא מתחזה לשוטרת ביחידת הסייבר ועדכנה אותם כי מנסים לפרוץ להם לחשבון
אייל חן |
רשת חברתית טלפונים ניידים חבורה פייסבוק טיק טוק וואטסאפ לשון הרע
אילוסטרציה envato

לבית משפט השלום בנתניה הוגש כתב אישום נגד הדר גלברג, בת 36, תושבת העיר, שהתחזתה לשוטרת מיחידת הסייבר של המשטרה, השתלטה על חשבונות וואטסאפ של אנשים והוציאה כספים מאנשי הקשר שלהם.

לפי כתב האישום שהוגש נגד גלברג, היא רכשה סים חד פעמי והתקשרה באופן רנדולמי לאנשים. היא הזדהתה בפניהם כשוטרת מיחידת הסייבר בטענה שמנסים להשתלט להם על חשבון הוואטסאפ. גלברג נהגה להסביר כי ישנם ניסיונות פריצה ליישומון הווטסאפ האישי שלהם, או לחלופין ציינה כי ישנה מתקפת סייבר איראנית על מכשירי טלפון ניידים בישראל וציינה כי קיבלה התראה לפיה מנסים להשתלט להם על היישומון.

עוד צוין, כי גלברג הורידה לטלפון שלה את אפליקציית וואטסאפ והזינה את המספר של האדם איתו היא דיברה. כדי להשתלט על החשבון היה עליה לקבל קוד מבעל החשבון. במהלך השיחות היא ביקשה שישלחו לה את הקוד, שהגיע לבעל החשבון, כדי שהיא כביכול תגן על החשבון מפני פריצה. כאשר בעל החשבון מסר לה את הקוד היא השתלטה על חשבון הוואטסאפ.

נעצרה בנתב"ג

בשלב השני, לאחר שהיא השתלטה על החשבון, היא פנתה לאנשי הקשר של בעל החשבון תוך שהיא מתחזה אליו ובכל מיני תירוצים ביקשה מהם שיעבירו לה קוד משיכת כסף ללא כרטיס. לאחר שקיבלה את קוד המשיכה היא שלחה נהג לבנק כדי שימשוך עבורה את הכספים. לאותו נהג, שלא היה מעורב בעוקץ, היא אמרה שהיא שולחת בטלגרם לגברים תמונות אינטימיות ומקבלת עבורן תשלום.

גלברג טסה להודו ולפני מספר שבועות שבה לישראל, אז המתינו לה בנתב"ג שוטרים. כאשר הבינה שהיא הולכת להיעצר היא מחקה את כל החומרים בטלפון הנייד שלה. היא נאשמת בעשרות עבירות של מתייצג בכזב כעובד ציבור, חדירה לחומר מחשב, התחזות כאדם אחר במטרה להונות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והשמדת ראיות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות