מדוע שוחרר ממעצר קטין בן 17 החשוד בתקיפה?

ביהמ"ש הורה על שחרור הנער לאחר שהתברר כי המשטרה חקרה אותו ללא נוכחות הוריו, בניגוד לחוק. השופטת: "ההתנהלות אינה מניחה את הדעת, בלשון המעטה"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

בית המשפט שחרר נער בן 17 שנעצר בחשד לפציעה כשעבריין מזויין, תגרה, איומים והיזק לרכוש, זאת למרות שהמשטרה ביקשה את הארכת מעצרו. הסיבה בין השאר, התנהלות השוטרים שחקרו אותו ללא נוכחות הורה.
הנער נעצר בעקבות קטטה שהתפתחה בין שתי קבוצות ילדים כאשר המשטרה טענה שבעת מעצרו הוא החזיק אגרופן ונחשד שתקף באמצעותו. לאחר חקירתו במשטרה, החליטו השוטרים להביאו לבית המשפט, שם ביקשו את הארכת מעצרו במספר ימים נוספים.

הסנגור של הנער, ביקש מבית המשפט לשחררו וטען בדיון כי מדובר בנער ללא עבר פלילי וכי אין ראייה שקושרת אותו לעבירות אלימות. בנוסף טען הסנגור, כי המשטרה רמסה את זכויותיו של הנער ולא אפשרה לו להיוועץ עם סניגור וללא נוכחות של הורה בחקירה.

ללא אישור

השופטת דים בראנסה שקיבלה את בקשת הסנגור ושיחררה את הנער לביתו, ציינה בהחלטתה כי קיים חשד סביר לביצוע עבירות התגרה והאיומים, אולם לגבי העבירה של פציעה בנסיבות מחמירות והחזקת אגרופן שלא כדין לא מצאה בעניינו ראיות הקושרות אותו לחשד הזה בשלב הזה.

השופטת בראנסה, שכאמור שיחררה את הנער, ביקרה את הפגיעה בזכויותיו במהלך החקירה וכתבה בהחלטתה: "הקטין נחקר אתמול ללא נוכחות הורה בחקירה, כמו כן לשאלת בא כוח הקטין ענתה נציגת המשטרה שאין אישור קצין על חקירה ללא נוכחות, כאן אציין כי ההתנהלות בחקירה והקטין לא נחקר בנוכחות הורה בבלי מסמך המסביר את הדברים ובלי שהתייעץ עם עו"ד אינה מניחה את הדעת, בלשון המעטה", כתבה השופטת בהחלטתה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות