גברת עם סלים – גרסת המציאות

בת 77 נאשמת כי במהלך ויכוח עם נהג אוטובוס שלא אפשר לה "לתפוס את הספסלים" היא ניפצה את שמשת הרכב וגרמה נזק לרכוש. משפטה יחל בקרוב
נעמה כהן |
נשארו כל השבוע עם היחידה הצבאית. אילוסטרציה shutterstock
נהג אוטובוס. אילוסטרציה

לאוטובוס נכנסת גברת עם סלים, הנהג לא נתן לה לתפוס את כל הספסלים וזה נגמר בכתב אישום לאשה בת 77 בגין החזק לרכוש לאחר שבמהלך הוויכוח עם הנהג נופצה שימשת האוטובוס. משפטה יחל בזמן הקרוב.

המדובר באישה בת 77, תושבת הצפון, שמתקיימת מקצבת נכות וסיעוד ואוספת בקבוקים למחזור עבור פקדון כספי.

על פי כתב האישום, שייחס לה היזק לרכוש במזיד לאחר תקרית בה נהג האוטובוס סירב להעלות אותה בגלל שקית בקבוקים אחת בלבד שהייתה בידה. בהתאם לכתב האישום, לאחר שהנהג סירב להעלותה, ניפצה באמצעות בקבוק את דלת האוטובוס וגרמה לו נזק של 2,928 שקלים.

המשפט יתחיל בקרוב

הסנגורית טענה כי מדובר באישה קשישה ללא מעורבות פלילית קודמת, לאחר שהנהג סירב להעלותה היא נעמדה בקדמת האוטובוס והתפתח דין ודברים באשר לרצונה לעלות על האוטובוס, אז הנהג החל בנסיעה לכיוונה, הקשישה נבהלה ובאמצעות בקבוק מהשקית פגעה בדלת הזכוכית. חרף כל בקשותיה כי המשטרה תתפוס מצלמות שתיעדו את האירוע, הדבר לא נעשה.

בנוסף נשלח מכתב מטעמה לחברת אגד בו היא מציינת את התופעה הרחבה בה לא נותנים לאותה אישה לעלות לאוטובוסים, ואף "מטרטרים" אותה בין דלתות האוטובוס ומתייחסים כלפיה בבריונית ובאופן מבזה. במכתב צוין כי על אגד החובה להסיע כל נוסע המוכן לשלם את שכר הנסיעה וכי הטענה ששקיות הבקבוקים מהוות גורם שמפריע לנוסעים אחרים ומשכך בסמכות הנהגים שלא להעלותה, אינה נכונה וזאת מפני שאין הנהגים יכולים להתרשם מההפרעה, אם בכלל, שמהווה שקית הבקבוקים, שכן הנהגים כלל אינם מאפשרים לה להעלות על האוטובוס כדי להתרשם מהפרעה זו.

ממענה הפניות של אגד נמסר לאישה ששולחת אליהם פניות רבות, כי היא במקרים רבים מסתירה שקיות נוספות מאחורי התחנה וכי שקיות הבקבוקים מזהמות את האוטובוס, מפריעות לנוסעים ותופסות מקום רב ברחבת הנכים.

"לפי תקנות התעבורה, אין להעלות לאוטובוס "כל דבר שעלול ללכלך או לפגוע באדם או בלבושו או מפיץ ריחות רעים, חומרי נפץ ונשק טעון". הנהגים רואים בשקיות עם הבקבוקים איתן הנך עולה הפרעה, וכמשהו שיכול לגרום נזק לנוסעים ולאוטובוס. לפיכך, הנהגים פועלים על פי התקנה שלעיל ורשאים לא להעלות נוסע. להבנתך נודה״, תשובת אגד לנאשמת.

משפטה של האישה יחל בזמן הקרוב והנהגים ממשיכים שלא לעלות אותה לפעמים מבלי שיש לנאשמת אוטובוסים נוספים או מאוחרים יותר שתוכל להתנייד בהם ולהגיע לביתה ובשל כך היא נאלצת ללכת ברגל.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות