רצח פוליטי: אזרח אריתריאה נאשם ברצח של תומך המשטר

לבית המשפט המחוזי בת"א כתב אישום בגין רצח בנסיבות מחמירות של אזרח אריתריאה על רקע סכסוך בין מתנגדי לתומכי המשטר באריתריאה.
רונן לוי |
פס הפרדה משטרתי בזירת רצח
ארכיון

לבית המשפט המחוזי בת"א כתב אישום בגין רצח בנסיבות מחמירות של אזרח אריתריאה על רקע סכסוך בין מתנגדי לתומכי המשטר באריתריאה.

בהתאם לכתב האישום, שהוגש על רקע מתיחות בקרב אזרחי אריתריאה השוהים בישראל, אשר נחלקו לתומכי ולמתנגדי המשטר הנוכחי באריתריאה, קשרו ארבעת הנאשמים המזוהים כמתנגדי משטר קשר עם אחרים לפגוע בתומך משטר.

בתאריך 7.7.24, במסגרת הסכסוך, הגיעו עשרות תומכי משטר, ובהם המנוח, Melake Gebray Tesfa ז"ל, כשהם חובשים קסדות לראשיהם ומצוידים באבנים, לצומת הרחובות תדהר והרותם בתל אביב על מנת לתקוף קיוסק המצוי ברח' הרותם אותו פוקדים מתנגדי המשטר.

אותה עת, שהו על גג הקיוסק קבוצה של מתנגדי משטר והם החלו ליידות אבנים אלו לעבר אלו. בשלב מסוים, הגיעו לצומת התוקפים ובהם הנאשמים, כשהם חובשים קסדות וחמושים בגרזינים, במוטות מתכת ובאלות, שם תקפו את המנוח באכזריות, עד שגרמו למותו.

חמושים בגרזנים

כתב האישום מייחס לשלושה נאשמים ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (רצח) ורצח בנסיבות מחמירות. נאשם 4 מואשם בביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (חבלה בכוונה מחמירה) וסיוע לחבלה בכוונה מחמירה.

בנוסף, מיוחסת לנאשם 1 עבירה של שיבוש מהלכי משפט. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר צוין, כי מדובר בעבירות שבוצעו באכזריות, לאחר תכנון, על רקע סכסוך פוליטי שעודנו נמשך. התוקפים תקפו את המנוח, ברחובה של עיר, כהמון זועם ורק על שום היותו תומך משטר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות