אישום: אזרחי אפריקה סחרו בנשים לזנות

כתב אישום חמור הוגש לביהמ"ש המחוזי בת"א נגד 4 נאשמים המתגוררים בת"א ולפיו הם רימו נשים להגיע לישראל, החזיקו אותן בתנאי עבדות והכריחו לעבוד בזנות
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בת"א, הוגש כתב אישום נגד ארבעה נאשמים, נתינים מדרום אפריקה וניגריה המתגוררים בתל אביב, אשר הביאו במרמה נשים מדרום אפריקה לישראל לשם עיסוק בזנות וסחרו בהן במתן שירותי מין בתשלום. כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד לפי חלקו, ביצוע עבירות רבות של סחר בבני אדם, החזקה בתנאי עבדות, הבאת אדם לעיסוק בזנות בנסיבות מחמירות, גרימה לעזיבת המדינה לשם זנות או עבדות, פרסום שירותי זנות של בגיר ועיכוב דרכון.

על פי כתב האישום, בין השנים 2024-2022, לעתים בצוותא ולעתים לחוד, פיתו הנאשמים את הנשים בישראל. הם הציעו לרכוש עבורן את כרטיס הטיסה לישראל ולסייע להן במציאת מקום מגורים ועבודה. בנוסף, סיכמו עימן את עלות הבאתן לישראל בסך של בין 20,000 שקלים לבין 60,000 שקלים ואפשרו להן לשלם להם לאחר הגעתן לישראל ומתוך שכר עבודתן.

עם הגעתן לישראל, הנחו הנאשמים את הנשים להגיע לדירה בתל אביב ששכרו לצורך כך, לקחו מהן דרכון והובהר להן כי לא תעבדנה בעבודות משק בית וכי עליהן להתחיל באופן מיידי לפרוע את החוב באמצעות מתן שירותי מין בתשלום. המתלוננות נאלצו לעסוק במתן שירותי מין בתשלום, ללא הסכמתן ובניגוד לרצונן. עוד הובהר להן, כי עד לתשלום מלוא החוב, לא יוחזר להן הדרכון. הנאשמים סחרו בנשים ואילצו אותן לשלם את עלות הבאתן, באמצעות מתן שירותי מין בתשלום וקבלת מחצית ששילמו הלקוחות עבור פירעון החוב, עד לפירעון מלא של עלות הבאתן לארץ.

שללו חירותן וניצלו חולשתן

בחלק מהמקרים, הוחזקו המתלוננות בתנאי עבדות אשר כללו את שלילת חירותן ושליטה מלאה בחייהן, תוך ניצול חולשתן החברתית, התרבותית והכלכלית בישראל, לעיתים תוך שימוש באלימות ואיומים ומבלי שיהיה באפשרותן של המתלוננות לשנות מצב זה. הנאשמת 1 איימה על הסגרתן למשטרת ישראל ולרשויות ההגירה, נהגה לצעוק עליהן, להכות ולחנוק, כל אימת שסירבו לעשות כדבריה.

נאסר עליהן לצאת מהדירה לבדן או ללא רשות וכן אולצו לעבוד בזנות בכל ימות השבוע בכל שעות היממה. עוד אילצה נאשמת 1 חלק מהמתלוננות להתלבש בבגדים חושפניים, צילמה תמונות אינטימיות שלהן והפיצה אותן ללקוחות פוטנציאליים.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור שלושה נאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר צוין, כי הנאשמים שללו את חירותן של המתלוננות ואת השליטה שלהן בחייהן למשך חודשים ארוכים על מנת להבטיח את העסקתן בזנות ואת שליטתם בדמי האתנן ששילמו הלקוחות. זאת מבלי שתהיה אפשרות למתלוננות לשנות מצב זה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות