אישום: התחזה לאישה ועקץ במיליון שקלים

המדינה טוענת כי רועי ממן, 23 מראש העין, סחט, הונה ועקץ בסכום של כמיליון שקלים עשרות נפגעים ברשתות החברתיות כשהציעה למכירה כרטיסים להופעות
רונן לוי |
הוארך שוב מעצר החייל שסחט את הרב מקריית מלאכי
אילוסטרציה envato

רועי ממן בן 23, תושב ראש העין, מצא שיטה קלה לעשות כסף כאשר הפעיל מסכת מרמה, הונאה, עוקץ וסחיטה, בסך של כמיליון שקלים, שביצע כלפי עשרות נפגעים באמצעות הרשתות החברתיות, עת הציג למכירה בפרופיל פיקטיבי תכנים מיניים וכרטיסים להופעות. כעת הוגש נגדו כתב אישום.

על פי כתב האישום, במהלך השנים 2021- 2024, פעל הנאשם להונות אחרים, באמצעות לא פחות מארבע שיטות שונות, ולקבל מהם כספים במרמה. לצורך ביצוע העוקץ, פתח וניהל הנאשם פרופילים פיקטיביים רבים באינסטגרם, בפייסבוק ובטלגרם, ברובם הציג עצמו בדמות של אישה, וכך פרסם מצגי שווא שונים במטרה למשוך קורבנות. כך למשל, נהג הנאשם לפרסם באינסטגרם ובטלגרם, באמצעות הפרופילים הפיקטיביים "הצעת עבודה" או הצעה ל"רווח וכסף קל".

מי שיענה להצעה, יקבל לחשבונו כספים, בין היתר בגין תכנים מיניים אותם תמכור הדמות הפיקטיבית שהנאשם הציג בפני הקורבנות, ויעביר אליה את הכסף בקיזוז עמלה, שתהווה את שכרו בגין השירות. בדרך זו, קיבל הנאשם כספים מקורבנות שנענו להצעות, ולא העביר לחשבונם כסף או עמלה.

במקרים אחרים, נהג הנאשם לפרסם באינסטגרם, שוב באמצעות פרופיל פיקטיבי נשי, תוכן מיני למכירה, קיבל תשלום עבור התכנים ולא סיפק לרוכשים כל תוכן.

בין היתר, כתב הנאשם כך:

"… יוצאת תוכן מיני כגון סרטוני עירום מכל הסוגים, עושה שיחות וידיאו ומוכרת סרטונים ותמונות שלי. מי שמעוניין לרכוש שישלח הודעה בווטסאפ למספר שלמטה…".

"הי מאמי חרמן? גם אני*!
אני צברית בת 24, יפיפיה אמיתית וחרמנית,
עושה שיחות וידיאו אישיות בלבד בעירום מלא כולל פנים.
עד 5 דקות 150 שקלים
עד 10 דקות 200 שקלים
עד 15 דקות 250 שקלים
עד 20 דקות 300 שקלים
התשלום מראש דרך העברה בנקאית בלבד.
בנוסף, יש גם פגישות אצלי בדירה בראשון לסקס מלא! מחיר לשעה 600 שח וללילה 1200 שקלים.

כמו כן, נהג הנאשם לפרסם בפייסבוק, באמצעות פרופילים פיקטיביים כרטיסים למכירה להופעות שונות בארץ, קיבל תשלום בגין הכרטיסים, אולם לא סיפק כרטיסים לרוכשים.

בחלק מהמקרים, זייף הנאשם מסמכים, הציג עצמו כנציג בנק והתחזה לעורכי דין שונים, הכל על מנת להונות את קורבנותיו בתואנות שונות ולקבל מהם סכומי כסף במרמה.

בנוסף, סחט הנאשם באיומים חלק מקורבנותיו, לאחר שהפסיקו להעביר לו סכומי כסף בעקבות המרמה או התמהמהו בביצוע ההעברה, וכך קיבל מהקורבנות סכומי כסף נוספים, תוך שגם לקורבנות להיכנס לחובות וליטול הלוואות.

על פי כתב האישום, הנאשם קיבל כמיליון שקלים, חלקם במרמה, וחלקם בסחיטה באיומים.

הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר צוין בין היתר, כי מעשיו המכוערים של הנאשם, התכנון, התחכום, השיטתיות והנועזות שבביצועם, משכם, תכיפותם, היקף הסכומים שקיבל הנאשם במרמה ובסחיטה באיומים ומספר הרב של הקורבנות – מלמדים על המסוכנות הגבוהה הנשקפת ממנו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות