תעודת שוטר פותחת שערי מועדון ומספיקה כדי להטריד בליינית

שוטר הורשע בהתנהגות שאינה הולמת, ובנזיפה וב-2,000 שקלים קנס לאחר שהורשע בהסדר טיעון על שניצל את תעודת השוטר כדי להיכנס למועדון בחינם
רונן לוי |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

האם תעודת שוטר מספיקה על מנת להיכנס בגילופין למועדון בחינם ואף להטריד בליינית? אצל בלש צעיר מצפון הארץ מתברר שהתשובה חיובית ובמשטרה מתייחסים לכך בסלחנות מסוימת כאשר מסתפקים בעבירה של התנהגות שאינה הולמת שוטר ובנזיפה ו-2,000 שקלים קנס, למרות שאזרחים השתלטו עליו ואף לקחו את נשקו ומסרו אותו לשוטרים שהגיעו מחשש שיפגע בהם. במשפט התברר שלמרות שמדובר בשוטר ששירת רק זמן קצר הוא היה מעורב באירוע באילת בו היה בגילופין.

על פי כתב האישום, מדובר בנאשם ששירת כבלש בצפון הארץ ונשא אקדח משטרתי מסוג גלוק. לפני כשנה בילה בזמנו הפרטי במועדון בעפולה. לאחר יציאתו מהמועדון נכנס הנאשם למועדון אחר כשהוא חמוש באקדח ובגילופין. בעת שהגיע לכניסת המועדון, התבקש הנאשם על-ידי מאבטחים ובעל המועדון לשלם דמי כניסה למועדון. בתגובה, הציג הנאשם תעודת שוטר וטען כי נדרש להיכנס למועדון על מנת לבצע בדיקה, ועל כן אושר לו להיכנס ללא תשלום.

הנאשם נכנס למועדון, ניגש ישירות לכיוון השירותים של המועדון, וביקש מהבליינים ששהו בשירותים לצאת, תוך שטען בפני המאבטח שהיה במקום שיש "חשד לעסקה" בשירותים, ונכנס למתחם השירותים.

לאחר שיצא ממתחם השירותים, הנאשם פנה לאחת הבלייניות, אחז בידה וקירב אותה אליו. המאבטח שהבחין בכך, תפס את ידו של הנאשם והרחיק אותו מהבליינית. הנאשם העיף את ידו ממנו, הניח ידו על עורפו והוציא מארנקו את תעודת השוטר פעם נוספת תוך שטען כי הוא שוטר וביקש שיעזוב אותו ושייצא עמו אל מחוץ למועדון, תוך שהוביל אותו החוצה.

"פגיעה בתדמית המשטרה"

בעקבות הנאשם והמאבטח, יצאו אל מחוץ למועדון גם בליינים נוספים ובעלים נוסף של המועדון. הנאשם שוחח עם השניים מספר דקות ופנה לעזוב את המקום, אך השניים ובליינים נוספים המשיכו ללכת אחריו תוך שחלקם צילמו אותו עם הטלפונים הניידים. בהמשך, נוצרה במקום התקהלות במהלכה הותקף הבלש על-ידי הנוכחים במקום שזהותם אינה ידועה, וכתוצאה מכך נגרמו לשוטר חבלות.

במהלך ההתקהלות השוטר שם את ידו על אקדחו, ובתגובה המאבטח תפס אותן והצמיד אותך לגדר סמוכה, תוך שבעל המועדון ניגש לחלק האחורי של הגדר, תפס את אקדחו של הנאשם, ובעזרת אזרחים נוספים שחרר אותו מהשרוך ונטל אותו ממנו. לאחר נטילת האקדח, השתחרר השוטר מאחיזתו של המאבטח ונמלט לכביש בניסיון לעצור רכבים, ללא הצלחה, ולאחר מספר דקות הגיעה ניידת משטרה למקום ואקדחו של הנאשם נמסר לשוטרים שהגיעו.

״בכך שהנאשם הציג את עצמו כשוטר, הזדהה באמצעות תעודת שוטר וטען שיש צורך לבצע בדיקה במועדון, שעה שלא היה בתפקיד, וזאת על מנת להימנע מתשלום דמי כניסה למועדון, ובהמשך פינה בליינים מהשירותים במועדון בטענה שיש "חשד לעסקה", נכתב בכתב האישום, ״בכך שהנאשם אחז בידה של הבליינית וקירב אותה אליו, וכן בכך שהניח את ידו על עורפו של המאבטח והוביל אותו החוצה, ובכך שהחזיק אקדח בעודו בגילופין, התנהג הנאשם באופן שאינו הולם שוטר ושיש בו כדי לפגוע בתדמית המשטרה״.

השופטים שקיבלו את הסדר הטיעון ציינו בגזר הדין מדובר בשוטר צעיר שהספיק לשרת תקופה קצרה בלבד. התגייס בפברואר 2023 ומאז שהחלה החקירה נמצא בחופשה כפויה ובשירות מילואים, כך שבפועל שירת במשטרה חודשים ספורים בלבד ובחודשים אלו הספיק לצבור לחובתו שני אירועים של שתיית אלכוהול שהובילה לתוצאות עגומות.

״אם אכן הנאשם לא היה שיכור באירוע נשוא כתב האישום אלא שתה רק משקה אחד, או כדברי ההגנה ישתה מעט אבל לא לשוכרה", כלומר ניתן להבין שהיה בשליטה ומודע למעשיו, הרי שהמעשים בהם הודה – כניסה למועדון ללא תשלום תוך שהציג תעודת שוטר וטען שנדרש להיכנס כדי לבצע בדיקה ואחיזתו בידה של אחת המבלות, מקבלות משמעות חמורה בהרבה מזו המיוחסת למי שאינו מודע למעשיו״, נכתב בגזר הדין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות