10 שנות מאסר לאם שסייעה לבן זוגה לאנוס את בתה בת ה-11

הרכב שופטי המחוזי מרכז גזר את העונש על אם לאחר שהורשעה בסיוע לאונס בתה. השופטים: "מקרה חריג שבחריגים בו האם נושאת באחריות לפגיעה בבתה"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי, בראשות השופטת רות לורך, והשופטים דבורה עטר והשופט עמי קובו, גזר עשר שנות מאסר על אם שסייעה לבן זוגה באונס בתה בת ה-11, השופטים ציינו כי מדובר במקרה חריג שבחריגים, בו האם נושאת באחריות לפגיעות מיניות קשות בבִתה.

האם, כזכור הואשמה על מעשי סיוע לאינוס בתה הקטינה, בת ה-11, בידי בן זוגה של הנאשמת. כאשר בן זוגה של הנאשמת הגה תכנית מזעזעת שלפיה הוא יקיים עם הקטינה יחסי מין כדי שתהרה, ולאחר שהקטינה תהרה, היא תעבור הפלה, אשר תמורתה תקבל כסף מהמדינה. הנאשמת שיתפה פעולה עם בן זוגה בתכנית, וסייעה לו, פעם אחר פעם, לאנוס את בתה בת ה-11 ולא שעתה לתחנוניה ולזעקותיה של הקטינה לעזרה.

בסיוע לאינוס בתה בידי בן זוגה, במטרה להרות ולהפיל בתמורה לכסף מהמדינה. הנאשמת שיתפה פעולה עם בן זוגה ושידלה את בתה, למרות תחנוניה וזעקותיה לעזרה. בין השנים 2019-2022, אנס בן הזוג את הקטינה מספר פעמים, כאשר האם נוכחת אך לא מונעת את המעשים.

פגיעה באוטונומיה

האם הודתה בעבירות סיוע לאינוס קטינה, התעללות בקטין, הבאת אדם לעיסוק בזנות, קשירת קשר לביצוע פשע, הפרת חובה של הורה, תקיפת קטין, איומים ושיבוש מהלכי משפט. ההגנה והמאשימה הגיעו להסדר טיעון בו הנאשמת הודתה בכתב האישום המתוקן. התביעה טענה כי הנאשמת פגעה באוטונומיה ובכבודה של הקטינה, וכי יש להחמיר בעונשה בשל אכזריותה והפרת חובת ההגנה על הילד. הם ביקשו לקבוע מתחם עונש של 11-16 שנות מאסר בפועל, מאסר מותנה ופיצוי לנפגעת העבירה.

מנגד עו"ד שירן ברגמן, מהסנגוריה הציבורית, טען כי הנאשם הוא היוזם והדומיננטי במעשים, בעוד שהנאשמת היא נוחה להשפעה ובעלת רקע פסיכיאטרי בעייתי. הם ביקשו לקבוע מתחם עונש של 3-6 שנות מאסר בלבד, וציינו כי הקטינה מבקשת להקל בעונשה של אימה.

השופטת לורך קבעה כי מדובר במעשים חמורים וחריגים, והדגישה את החומרה בכך שהאם סייעה לאנוס את בתה הקטינה ולא הגנה עליה. היא פסקה על הנאשמת עונש מאסר בפועל של 10 שנים, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 70,000 שקלים לנפגעת העבירה.

"מקרה זה הוא מקרה נדיר שבו אֵם נושאת באחריות לפגיעות מיניות קשות בבתה הקטינה. בתי המשפט דנים, מעשה יום ביומו, בנאשמים, גברים, אשר פוגעים בבנות ובבני משפחה, אך מקרה שבו אֵם מסייעת לבן זוגה לאנוס את בתה הקטינה – הוא חריג שבחריגים. נדמה כי האינסטינקט האימהי, אשר טבוע בכל אֵם, ואפילו בקרב בעלי חיים – הוא להגן ככל יכולתה על צאצאיה, יוצאי חלציה. והנה, הנאשמת, לא רק שלא הגנה על בתה הקטינה, בת כ-11 בלבד בתחילת המעשים, אלא אף סייעה לבן זוגה לבצע בבתה מעשי אינוס קשים, חרף תחנוניה וזעקותיה. מעשים קשים אלה נמשכו קרוב לשלוש שנים".

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רות לורך

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות