נפגע בידו מהכנת סלטים – הוכר כנפגע עבודה

לאחר שהמוסד לביטוח לאומי דחה את תביעתו של עובד חברת קייטרינג, כבן 70, קיבל ביה"ד לעבודה את עמדתו וקבע כי הפגיעה תוגדר כמחלת מקצוע
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

במשך כל החיים, אנשים אבל גבר כבן 70 שבמשך שנים הכין סלט ודפק שניצלים, במסגרת עבודתו הוכר על ידי בית הדין לעבודה כנפגע עבודה באחת מאצבעות ידו, זאת לאחר שהביטוח הלאומי סירב להכיר בו. בית הדין גם הורה לביטוח הלאומי לשלם לו הוצאות משפט בסך 4,000 שקלים.

במשך 7 שנים התובע עבד בחברת קייטרינג ובמסגרת עבודתו חתך ירקות לסלט במשך כ-4.5 שעות מדי יום. לאחר מכן התובע חתך בשר במשך שעתיים נוספות מדי יום. כשסיים לעבוד שם, עבר לקצביה במסגרת עבודתו זו, התובע ניקה וחתך חלקי עוף באמצעות סכין במשך כ-5 שעות מדי יום ולאחר מכן התובע רידד את השניצלים ע"י דפיקה עם כף היד במשך כשעתיים מדי יום.

מה גרם לפגיעה?

בעקבות כך, הוא פנה לביטוח הלאומי להכיר בליקוי באצבע בכף יד ימין כפגיעה בעבודה. בביטוח הלאומי השיבו את פניו ריקם והוא נאלץ להגיש תביעה לבית הדין לעבודה. בית הדין מינה מומחה רפואי על מנת שיקבע האם לאור החומר הרפואי של התובע, התקיימו התנאים להכיר במחלתו כמחלת מקצוע וזה קבע בין השאר כי לא מדובר במחלת מקצוע, אלא כפגיעה מהעבודה. "לעניות דעתי – מנגנון הגרימה של כלי העבודה לליקוי נובע מלחץ ישיר חוזרני על מעטפת הגיד והגיד עצמו באזור כף היד. הלחץ המקומי יצר מיקרוטראומה לגיד ומעטפותיו כפי שטיפת מים הנוטפת על סלע לאורך זמן שוחקת אותו נקודתית", כתב המומחה בחוות דעתו.

שופט בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, אלעד שביון, שקיבל את חוות הדעת של המומחה ציין בהחלטתו: "המומחה נימק היטב את מסקנותיו המבוססות על החומר הרפואי של התובע שהועבר לעיונו. המומחה ציין בחוות הדעת, כי בהתאם לתיעוד הרפואי התובע אובחן כסובל מליקוי של תפס אצבע ביד ימין החל משנת 2022", נכתב בפסק הדין, "אין מדובר במקרה זה במנח אלא בפעולות חוזרות ונישנות היוצרות לחץ על מעטפת הגיד והגיד עצמו באזור כף היד. ברי, כי חיתוך ירקות, בשר ועופות אינו מתבצע כאשר הידיים מצויות במצב של מנח וללא תזוזה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות