אנשי חינוך תקפו את ילדיהם – ביהמ"ש ביטל הרשעתם

מה שהתחיל בכתב אישום חמור של זוג הורים, אנשי חינוך, על כי תקפו את 8 ילדיהם, הסתיים לאחרונה בביטול הרשעתם: "לא ידענו לחנך אותם בצורה אחרת"
נעמה כהן |
"עזר להם בשיעורי הבית". אילוסטרציה shutterstock

מה שהתחיל בכתב אישום חמור של זוג הורים, אנשי חינוך, שתקפו את שמונת ילדיהם, הסתיים לאחרונה בביטול הרשעתו הפלילית של האב בשנות ה-40 לחייו ועל האם בשנות השלושים לחייה הוטלו חודשים מאסר על תנאי. במהלך הדיונים השופט אף הטיל 2,500 שקלים הוצאות לדוגמא על הפרקליטות שבוטלו בתום המשפט לאחר שעל פי השופט ירון גת לא הפעילו שיקול דעת והטריחו רב להגיע להעיד שלא לצורך.

על פי כתב האישום המתוקן הנאשמים הורים ל-8 ילדים בגילאי 7-18, ובמשך למעלה מ-8 חודשים תקפו את ילדיהם, בין השאר באמצעות הכאה של ילד אחד ברגליו עם מקל שבור, לילד אחר היכו אותו עם מקל בזרועו עד שהתנפחה. במקרה נוספת לאחר שאחת הילדות התנהגה שלא כראוי, האם אמרה לה: "אני כמה פעמים אמרתי לך לא לעשות את זה, עכשיו אקח מקל וארביץ לך" וכאשר זאת ביקשה שלא תכה אותה, זה לא עזר והאם הביאה את המקל והיכתה אותה ברגליה ובבטנה. כך ממשיך כתב האישום ומגולל את שעברו הילדים שהוכו פעם אחר פעם על ידי הוריהם.

חשש מפיטורים

במשפט התברר כי המקרה הגיע עוד לפני התלונה במשטרה לידיעת שירותי הרוחה בעיר מגוריהם ואלה פנו אל ההורים וביקשו לעבור הליך טיפולי ובעצה אחת עם הפרקליטות הובטח להם שבאם יעברו הליך טיפולי בהצלה לא יוגש נגדם כתב אישום, אולם ההורים לא שיתפו פעולה עם ההליך ולכן הוגש כתב אישום חמור נגדם.

ההורים טענו במהלך המשפט כי ביצעו את המעשים מאחר ולא ידעו לחנך ילדיהם בצורה אחרת ובמהלך המשפט עברו אף הליך טיפולי ארוך כולל בשירותי הרווחה ולאחר מכן, החל בא כוחו של האב במשא ומתן עם הפרקליטות וכתב האישום רוכך באופן משמעותי. במהלך הטיעונים לעונש הסנגור ביקש לבטל את ההרשעה מאחר והציג מכתב ממעבידו של האב שבאם הוא יורשע בפלילים הוא יפטר אותו ממקום עבודתו.

____________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ירון גת

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות