הוכפל עונשו של לוחם מג"ב שירה למוות בנער פלסטיני

לוחמי מג"ב במחסום. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: דוברות המשטרה
מחסום צבאי, ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

באפריל האחרון גזר בית המשפט המחוזי 9 חודשי מאסר על לוחם מג"ב בן דרי, שהורשע בגרימת מוות ברשלנות, לאחר שירה בנער פלסטיני בן 17 במחסום ביתוניא בשנת 2014. המדינה ערערה על קלות העונש, והיום קיבל בית המשפט העליון את הערעור ודרי ירצה 18 חודשי מאסר.
לפסק הדין המלא לחצו כאן
כזכור, דרי שימש כמ"כ במג"ב, וכחלק מאירוע 'יום הנכבה' הוצבה כתתו יחד עם כל הפלוגה באזור ביתוניא. דרי ושוטר נוסף מהכוח הוצבו על מרפסת באחד הבתים באזור במטרה לירות כדורי גומי במפרי סדר. בשלב מסוים אכן הגיעו מספר פלסטינים רעולי פנים לאזור. דרי קיבל הוראה לירות כדורי גומי במטרה להרחיקם, והוא כיוון את נשקו לעבר נער בן 17 שצעד במרחק עשרות מטרים ממנו.
"בשלב זה החליט דרי לפגוע במנוח – כשזה צעד במרחק של עשרות מטרים מכוח מג"ב, פניו לכיוון הכוח וידיו לצדי גופו – באמצעות ירי גומי. חרף העובדה שלא נשקפה סכנה לכוח מג"ב, ובניגוד לנהלים, כיוון דרי את נשקו לעבר מרכז גופו של המנוח וירה בו בכוונה לגרום לפציעתו", כך נכתב בפסק הדין. אלא שדרי היה סבור שלנשק טעונה מחסנית של כדורים "חסרי קליע", אך המחסנית הכילה כדורים חיים. הכדור חדר לחזהו של הנער שהתמוטט במקום והובהל לבית החולים, שם נקבע מותו.
פסק הדין מהיום התקבל ברוב של שני שופטים – נעם סולברג ודוד מינץ, כנגד דעתו של השופט יוסף אלרון שכתב בפסק הדין: "לאור המסכת העובדתית שתוארה לעיל, איני מקבל את פרשנותו של חברי לפיה מעשיו של המשיב הם בגדר "עשיית דין עצמית" או "פעולת עונשין". יש לזכור, כי בעת האירוע היה המשיב חייל בשירות סדיר, ש"נשלח על ידי המדינה", לביצוע תפקידו, כאמור בגזר דינו של בית משפט קמא. המשיב ניצב מול גל של מתפרעים, המון מוסת, שהשליך לעברו אבנים על מנת לפגוע בו, ובנסיבות אלה חש איום על חייו".
 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות