קעקוע של סיפור: המקעקע טעה אבל לא יפצה

נער צעיר הגיש תביעה לביהמ"ש לתביעות קטנות בתל אביב, בטענה שהקעקוע שעשה לא יצא כמו בסקיצה אותה הראה לו המקעקע • לטענתו הדבר גרם לו עגמת נפש רבה והוא מתבייש להציג את ידו ברבים
תמונת ראי של הסקיצה. אילוסטרציה shutterstock
תמונת ראי של הסקיצה. אילוסטרציה shutterstock

נער שביקש לעשות קעקוע של ורד על זרועו, פנה למקעקע שהציג לו סקיצה בדומה למה שביקש. הסקיצה מצאה חן בעיני הנער, אך לאחר שהמקעקע סיים את העבודה, ולאחר שהנער הוריד את החבישה מזרועו, גילה להפתעתו שהקעקוע בוצע שלא בהתאם לסקיצה.
לפסק הדין המלא לחצו כאן
הנער הגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, וטען שהקעקוע הוא תמונת ראי של הסקיצה. הוא הוסיף כי בסקיצה היה ציור של ורד אשר מצדו האחד עלה ארוך ומצדו השני עלה קטן יותר. הגבעול של הורד היה בצורת המילה SPIRIT כאשר האות s נמצאת מתחת לפרח והאות t נמצאת בתחתית הגבעול. בפועל הקעקוע היה תמונת ראי של הסקיצה, כאשר העלה הקטן היה בצד ימין והעלה הגדול בצד שמאל. גם בגבעול הייתה טעות, והוא נראה כתמונת ראי של הסקיצה ובנוסף האות s הייתה בתחתית הגבעול ואילו האות t הייתה בנקודת החיבור לפרח.
לטענת התובע הוא לא ביקש קעקוע כזה ונגרמה לו עגמת נפש רבה והוא חש בושה להציג את ידו בפני רבים. הוא דרש לקבל החזר כספי עבור הקעקוע וכן פיצוי על עגמת הנפש והכאב והסבל שנגרמו לו.
המקעקע מצדו טען כי הוא עבר עם התובע על פרטי הקעקוע והמקום המדויק בו הוא מבקש לקעקע אותו. עוד הוסיף כי הוא הדביק לנער מדבקת קופי על זרועו, כאשר בשלב כזה עדיין אין כל בעיה לבצע שינויים. התובע, כך לדבריו, ראה את תמונת הקעקוע ואישר לו לבצע את הפעולה בהתאם לתמונה שהודבקה על זרועו.
בדיון עצמו התובע חזר על טענותיו, אך לא הביא עדים נוספים, בעוד הנתבע הביא עמו שלושה עדים שהעידו כי אכן ההליך מתבצע כפי שהנתבע הסביר. אחת מעובדות המקום שהעידה, מסרה כי הנתבע הגיע לסטודיו שבוע לאחר ביצוע הקעקוע, הרים את קולו וגרם למהומה במקום.
השופטת חנה קלוגמן דחתה את התביעה, מאחר שהתובע לא נת ן הסבר מדוע לא עצר את התהליך לאחר שמדבקת הקעקוע הודבקה על זרועו. השופטת השתכנעה כי אם היה מבקש בשלב זה לעצור את התהליך היה ניתן להפסיק זאת ללא כאב וסבל.
בשולי הדברים העירה השופטת כי התובע לא הגיש שום חוות דעת או כל אסמכתא אחרת לגובה הנזק אליו טען, למעט קבלה בגין התשלום עבור הקעקוע.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות