העליון זיכה נאשם לאחר חיפוש משטרתי בלתי חוקי

בית המשפט זיכה תושב מושב ישרש, שהואשם בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית, בשל חיפוש משטרתי בלתי חוקי שבוצע בקרוואן בו התגורר
רונן לוי |
ג'וינט. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בית המשפט העליון זיכה תושב מושב ישרש, שהואשם בהחזקת סמים שלא לצריכה עצמית, בשל חיפוש משטרתי בלתי חוקי שבוצע בקרוואן בו התגורר. ההחלטה התקבלה בעקבות קביעת השופט יוסף אלרון כי החיפוש בוצע על בסיס פרשנות שגויה של צו החיפוש.

הנאשם ודוד שלתיאל התגוררו בשני קרוואנים נפרדים במתחם במושב ישרש. בלילה שבין 29 ל-30 בדצמבר 2019, פשטה המשטרה על המתחם עם צו חיפוש. במהלך החיפוש נתפסו בקרוואן של הנאשם 865 גרם קנבוס ו-1.37 גרם חשיש. בקרוואן של שלתיאל נתפסו 14 קילוגרם קנבוס.

בית משפט השלום ברמלה, זיכה את הנאשם מהאישומים נגדו, בטענה כי המשטרה חרגה מהסמכויות שלה באופן שמחייב את פסילת הראיות. השופטת גלט קבעה כי “נחצו קווים אדומים על ידי המשטרה”. התביעה ערערה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד, שם התקבל הערעור ונקבע כי החיפוש היה חוקי, מה שהוביל להרשעת הנאשם וגזירת עונש של ארבעה חודשי מאסר בעבודות שירות.

הנאשם לא ויתר ופנה לבית המשפט העליון שם השופט אלרון, החליט לקבל את ערעור הנאשם ולזכות אותו. השופט אלרון ציין כי “החיפוש המשטרתי שהניב את הראיות שהובילו להרשעת המבקש בוצע באופן פגום כמעט מתחילתו ועד סופו – החל משלב הוצאת הצו, דרך שלב הכניסה לקרוואן שבו מתגורר המבקש וכלה באופן ביצוע החיפוש לאחר מכן.” בעקבות זאת, הוא פסק כי “אין מנוס מפסילת ראיות שהושגו באופן פסול שכזה”.

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יוסף אלרון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות