למרות תיעוד בנייד: נדחתה בקשה לצו ההגנה של אישה מבעלה

ביהמ"ש לענייני משפחה בקריות דחה את הבקשה למתן צו, אף שהאישה טענה כי בן זוגה רדף אחריה, השכיב אותה על הרצפה ודרך על פניה
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

שופטת בית המשפט לענייני משפחה בקריות, גילה ספרא-ברנע, דחתה בקשת אישה למתן צו הגנה נגד בעלה על פי החוק למניעת אלימות במשפחה. המקרה המדובר התרחש לאחר ויכוח אלים בין בני הזוג, בו נטען כי האיש רדף אחר האישה, השכיב אותה על הארץ ודרך על פניה.

האישה, טענה כי לפני כחודשיים לאחר ויכוח סוער בבית המגורים המשותף, נטלה את המחשב הנייד של האיש ויצאה מהבית. לטענתה, האיש רדף אחריה, השכיב אותה על הקרקע ודרך על פניה. במהלך האירוע, שני הצדדים צילמו את המתרחש בטלפונים הניידים שלהם, והסרטון שהוגש לבית המשפט הציג תמונה חלקית של האירוע.

האיש, הכחיש את הטענות וביקש להגיש בדיקת פוליגרף ומסמכים נוספים. לאחר בחינת הראיות והסרטונים, השופטת ספרא-ברנע קבעה כי הוויכוח היה חלק ממריבה מתמשכת בין בני הזוג, שהייתה מלווה במתח רב עקב טענות האישה לבגידה.

ויכוח "הדדי"

בהחלטתה ציינה השופטת: "התרשמתי כי הוויכוח שנתגלע בין הצדדים ותועד בסרטון, נוצר בשיתוף שני הצדדים ולא ניתן לדעת ביוזמת מי מהם". השופטת הוסיפה כי הוויכוח אינו חורג מויכוחים אחרים בין בני זוג שנמצאים בסכסוך: "לא התרשמתי מאלימות חמורה כנטען על ידי האשה. הראיות מתיישבות יותר עם מאבק שהצליח על לקיחת המחשב הנייד של האיש מידי האישה".

השופטת הדגישה את הצורך בהיזהרות ממתן צווים שעלולים לשמש כאמצעי לחץ להשגת יתרונות במערכת היחסים הכוללת. לדבריה, "החוק מיועד למניעת אלימות בעתיד ולא להעניש על אלימות בעבר". השופטת ספרא-ברנע ביטלה את הצו הזמני שהוצא מספר ימים לאחר המקרה והורתה על הפסקת הליך צו ההגנה.

בפסיקתה קבעה השופטת: "לאור התוצאה ומאחר והיא מבוססת על התרשמות מראיות חלקיות, וכן מאחר והצדדים בתחילת הליך יישוב סכסוך ולקידום הבנות ביניהם, איני עושה צו להוצאות". היא הוסיפה כי לאחר הדיון הצדדים מנהלים משא ומתן לפשרה, והם קבועים לפגישה ביחידת הסיוע.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות