סוכן מכירות תובע את מעסיקו: "כלא אותי במשרד וגרם לי לפוסט טראומה"

לאחר שהעובד הוכר בביטוח לאומי כלוקה בפוסט טראומה, הוא הגיש תביעה נגד מנכ"ל החברה שבה הועסק לפיצוי של מיליון שקלים: "תקף אותי פיזית ומילולית"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה: envato

סוכן מכירות שהוכר על ידי הביטוח הלאומי כלוקה בפוסט טראומה, לאחר שלטענתו לאחר פיטוריו מחברה בה עבד, מנכ"ל החברה תקף, השפיל וכלא אותו במשרד, הגיש כעת תביעה של יותר ממיליון שקלים כנגד המנכ"ל והחברה בה עבד. "כלא אותי במשרדו, התעלל בי ותקף אותי מילולית ופיזית".

המקרה ארע לפני כשנתיים, עת נקרא סוכן המכירות בשנות ה-40 לחייו שפוטר כמה ימים קודם לכן, לפגישה במשרדי החברה עם מנכ"ל החברה, במהלך הפגישה ולאחר דין ודברים על התנהלותו של הסוכן, המנכ"ל כך לטענת העובד, התפרץ עליו, צעק עליו, השפיל אותו, הפעיל עליו אלימות מילולית ופיזית בעצמו וכן על ידי המאבטח שעבד שם.

הסוכן נכלא בחדר אליו הוזמן ולא ניתן לו במשך זמן מה להשתחרר ולצאת מהחדר. הוא זעק לעזרה למזכירת החברה אך זעקותיו הגיעו לאוזניים ערלות. לאחר מאבק לא פשוט הצליח הסוכן להשתחרר מידיו האוזקות של המאבטח ולנוס על נפשו אל מחוץ למשרדי החברה.

סביבת עבודה לא בטוחה

בימים אלה, הגיש העובד, תביעה לבית משפט השלום בבת ים כאשר נטען בה שבעקבות האירוע סוכן המכירות נותר עם חרדה מתמדת, מצבי רוח, פחדים, סובל מקשיי שינה, חוסר ריכוז, לא מצליח להתמיד בעבודה והחל להסתגר בביתו. המוסד לביטוח לאומי הכיר באירוע בתאונת עבודה וועדה רפואית מטעמו קבע כי הוא סובל מנכות לצמיתות על רקע נפשי.

בתביעה נטען בין היתר כי המנכ"ל והחברה, אחראיים ישירות או באופן עקיף לנזקיו בעקבות אירוע של התעללות נפשית ופיזית שעבר במקום עבודתו במהלך פגישה שהתקיימה במשרדי ההחברה. לתביעה צורפה חוות דעתו של פסיכיאטר שקובעת כי הסוכן סובל מפוסט טראומטה המלווה בדיכאון.

בא כוחו של הסוכן טען כי החברה והמנכ"ל התרשלו בין היתר בכך שלא יצרו סביבת עבודה בטוחה לעובדיהם, לא נקטו באמצעי זהירות סבירים למניעת הפגיעה הפיזית והנפשית הקשה בעובד ובכך גרמו לו לנכות לצמיתות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות