בשורה לציבור: ייעול והפחתת זמן הטיפול בתביעות קטנות

שר המשפטים אישר לפרסם להערות הציבור את התקנות החדשות הכוללות, בין השאר, את האפשרות לקיים דיון בתביעות קטנות באמצעות היוועדות חזותית
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

פורסמו להערות הציבור – תיקון תקנות שיפוט בתביעות קטנות. שר המשפטים, יריב לוין, אישר לפרסם להערות הציבור תקנות אשר נועדו לשפר את השירות, לייעל ולהפחית את העומס בהליכים המתנהלים בבתי המשפט לתביעות קטנות.

במסגרת התיקון המוצע, ניתנת לבית המשפט לתביעות קטנות סמכות מפורשת להכריע בהליכים המתאימים על יסוד הכתב מבלי לקיים דיון, וכן לדון בתביעה באמצעים טכנולוגיים חלף קיום דיון פרונטאלי בבית המשפט. זאת, כאשר אין בכך כדי לפגוע בעשיית צדק בעניינם של הצדדים.

בנוסף, מוצע לבטל את הטפסים המופיעים בתוספת לתקנות ובמקומם לקבוע בגוף התקנות את הפרטים שעל בעל הדין לציין בכתבי הטענות, זאת על מנת לפשט את התהליך. התיקון המוצע נועד לשפר את השירות הניתן למתדיינים, להפחית את העומס המוטל על בתי המשפט, ולייעל את עבודת בתי המשפט.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות